جمعه 7 ارديبهشت 1403
تاريخ:دوازدهم آبان 1401 ساعت 16:38
کد : 61642

تاریخ جام جهانی

تاریخ جام جهانی
۲۵ لحظه ماندگار
در ادامه معرفی ماندگارترین لحظه‌های تاریخ جام جهانی، به سراغ بخش آخر می‌رویم و ۵ لحظه منتخب دیگر از تاریخ این رقابت‌ها را بررسی می‌کنیم.

پنجمین بخش از لحظات ماندگار جام جهانی به انتخاب تحریریه ایسنا را در زیر مشاهده می‌کنید:

۵- امان از مسی

یکی از جادویی‌ترین بازی‌های لیونل مسی در تاریخ جام جهانی در دیدار برابر ایران در سال ۲۰۱۴ رقم خورد و او توانست در ثانیه‌های پایانی دیدار با ایران با شوت از راه دور دروازه ایران را باز کند تا ۹۰ دقیقه تلاش ایران برای گرفتن تساوی از تیمی که در نهایت فینالیست شد از بین برود.

۴- پله، پدیده تاریخ


بهترین بازیکن تاریخ فوتبال به گمان خیلی‌ها در ۱۷ سالگی در نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۵۸ برابر فرانسه هت تریک کرد و در ادامه در دیدار نهایی نیز گلزنی کرد تا در این سن و سال کم چنین استادانه در بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان بدرخشد و نوید ظهور یک پدیده درخشان در این رشته بدهد.

۳- گل قرن

۲۵ لحظه ماندگار تاریخ جام جهانی (قسمت آخر)

باز هم دیگو مارادونا. دیگو در دیدار با انگلیس در سال ۱۹۸۶ گلی به ثمر رساند که به "گل قرن" معروف شد. زمانی که بازی به دقیقه ۵۵ رسیده بود مارادونا در زمین خود صاحب توپ شد، توانست باردسلی و پیتر رید را کنار بگذارد و وارد زمین حریف شود. ۱۱۵ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزتکا بهت زده نظاره‌گر بازی بودند در حالی که مارادونا همان طور به سمت دروازه پیش می‌رفت. او ابتدا بوچر را دریبل کرد و سپس فنویک را پشت سر گذاشت. مارادونا در نهایت از شیلتون عبور و توپ را وارد دروازه حریف کرد. بازی ۲ بر صفر شد. این حرکت تنها از یک نابغه بر می‌آمد.

۲- ضربه سر زیدان به ماتراتزی

ضربه سر زین‌الدین زیدان به قفسه سینه مارکو ماتراتزی در فینال جام جهانی ۲۰۰۶ با خداحافظی تلخ هافبک فرانسوی از جهان فوتبال همراه شد. مارکو ماتراتزی، بازیکن خشن ایتالیایی که گل مساوی را به ثمر رسانده بود، پیراهن زیدان را چند بار کشید. بازیکن فرانسوی به او گفت: اگر پیراهنم را می‌خواهی، از من درخواست کن، در پایان دیدار آن را به تو خواهم داد اما ماتراتزی با توهین به خواهر زیدان پاسخ بازیکن فرانسوی را داد و زیدان با سر به او ضربه زد.

۱- دست خدا


ستاره آلبی سلسته در دیدار با انگلیس در سال ۱۹۸۶ جنجالی‌ترین گل تاریخ جام‌های جهانی را به ثمر رساند. مارادونا پس از پشت سر گذاشتن بازیکنان حریف توپ را به هم تیمی‌اش رساند اما بازیکن آرژانتینی نتوانست آن را به خوبی کنترل کند و در ادامه مارادونا با دست آن را از بالای سر دروازه‌بان عبور داد. بازی در دقیقه ۵۱ یک بر صفر به نفع آرژانتین شد. بازیکنان انگلیسی به داور بازی اعتراض کردند ولی داور معتقد بود مارادونا با سر به توپ ضربه زده است. باور کردنی نبود!

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/61642
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی