پنج شنبه 30 فروردين 1403
تاريخ:چهاردهم آبان 1401 ساعت 15:00
کد : 61649

سابریست‌های ایران

سابریست‌های ایران
جام جهانی الجزایر
سابریست‌های ایران در صورتی به مسابقات فرانسه اعزام می‌شوند که در جام جهانی الجزایر بتوانند نتیجه مد نظر کادرفنی و فدراسیون را بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، فصل جدید مسابقات شمشیربازی آغاز شده است و تیم ملی سابر ایران از ۱۹ آبان در جام جهانی الجزایر شرکت می‌کند. تیم ایران با ترکیب علی پاکدامن، محمد رهبری، نیما زاهدی، محمد فتوحی و فرزاد باهر در این جام جهانی حضور خواهد داشت.

پس از جام جهانی الجزایر، سابریست‌ها باید برای حضور در گرند پری فرانسه آماده شوند. پیش از این در مسابقاتی که به صورت انفرادی برگزار می شد، تنها نفراتی که در رقابت های بین المللی نتیجه خوبی می گرفتند، اعزام می شدند و اکنون برای این فصل از مسابقات باید دید کادرفنی تیم ملی و فدراسیون چه رویکردی دارند؟

علیرضا پورسلمان سرپرست فدراسیون شمشیربازی در گفت و گو با ایسنا در مورد اینکه رویکرد کادرفنی و فدراسیون نسبت به اعزام نفرات به مسابقات بین‌المللی چگونه است و بازیکن با هر نتیجه‌ای به مسابقات فرانسه هم اعزام می‌شود یا خیر؟ بیان کرد: قبل از مسابقات فرانسه، اردوی یک هفته ای است و کسانی که به ۳۲ نفر جدول انفرادی جام جهانی الجزایر صعود کنند، به فرانسه اعزام می‌شوند. سه نفر برتر در مسابقات فرانسه شرکت می‌کنند و دو نفر دیگر برای ایران که در کوران رقابت باشند باید یکی، دو سفر را با هزینه شخصی بیایند تا رنکینگ‌شان را جبران کنند. اعزام به مسابقات هزینه سنگینی دارد و به هر حال بازیکنان باید بدانند که مسابقه برای کسب نتیجه است نه تجربه. با این وجود ما اعزام ها را انجام می دهیم چون کسب امتیاز برای سهمیه المپیک برای ما مهم است.

پورسلمان در پاسخ به این پرسش که اگر هر پنج نفر وارد جدول ۳۲ نفره شوند به مسابقات فرانسه اعزام می شوند؟ تاکید کرد: بله اعزام می شوند.

او در مورد برنامه فدراسیون برای اسلحه های فلوره و اپه نیز گفت: برای فلوره در حال رایزنی هستیم که در مسابقات معتبر ماراتن پاریس شرکت کنند. البته نه با بودجه دولتی بلکه تلاش می‌کنیم باحمایت اسپانسر شرکت کنند. برای اپه هم اگر شرایط کشور روسیه بهتر شود، کمپ تمرینی برای تیم اپه در نظر می‌گیریم.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/61649
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی