شنبه 1 ارديبهشت 1403
تاريخ:بيستم آذر 1401 ساعت 12:31
کد : 61695

دوپینگ

 دوپینگ
مصدومیت احسان حدادی برطرف شده است

دبیر فدراسیون دوومیدانی در مورد شرایط فعلی این رشته و وضعیت اردوها و ورزشکاران توضیحاتی ارائه داد.

هاشم خزایی، دبیر فدراسیون دوومیدانیبه گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا به روند تمرینی احسان حدادی اشاره و بیان کرد: آقای حدادی برنامه‌های خود را به فدراسیون اعلام کرده و بیشتر اردوهایش در ایران است. در حال حاضر تصمیمی برای اردوی خارجی ندارد اما جهت حضور در بازی‌های آسیایی نیاز است که ورزشکاران در رویدادهای بین‌المللی شرکت کنند. بنابراین برنامه سفر به خارج از کشور و شرکت در مسابقات هم در نظر گرفته می‌شود.

او در مورد وضعیت قرارداد مک ویلکینز، مربی احسان حدادی گفت: این مربی قراردادی با فدراسیون ندارد اما به صورت غیرحضوری با آقای حدادی در ارتباط است. از آنجایی که آقای مک شرایط حضور در ایران را ندارد و آقای حدادی هم فعلا در ایران تمرین می‌کند، در ارتباط هستند.

او به وضعیت آسیب‌دیدگی احسان حدادی اشاره و بیان کرد: آسیب دیدگی‌اش برطرف شده است و زیر نظر یک مربی داخلی کارش را ادامه می‌دهد.

مصدومیت احسان حدادی برطرف شده است/ نمی‌توانیم ۲۴ ساعته کنار ورزشکار باشیم که دوپینگ نکند

نمی‌توانیم اردوی متمرکز برگزار کنیم

هاشم خزایی به تشریح شرایط فعلی این رشته و برنامه‌های فدراسیون اشاره و بیان کرد: برنامه ۶ ماهه دوم سال را اعلام کرده‌ایم و طبق آن پیش می‌رویم. لیگ صحرانوردی هم برای دومین سال برگزار شد و برای اولین بار هم شاهد برگزاری لیگ صحرانوردی در رده‌های پایه بودیم. چند روز دیگر هم مرحله دوم و پایانی آن انجام می‌شود. با توجه به اینکه ۱۸ اسفند قهرمانی صحرانوردی آسیا در نپال را داریم، یک ماه قبل از آن قهرمانی کشور را برگزار و نفرات تیم ملی را انتخاب می‌کنیم.

دبیر فدراسیون دوومیدانی در مورد برنامه فدراسیون برای بازی‌های آسیایی گفت: کار را از یک ماه قبل شروع و بالغ بر ۶۰ ورزشکار را به آکادمی ملی المپیک دعوت کردیم. تست‌های پزشکی انجام و طی سه روز هم یکسری کلاس‌های آموزشی برگزار شد. فدراسیون پزشکی ورزشی هم در این زمینه به ما کمک و اطلاعات را برایمان ارسال کرد. قرار است برای این ورزشکاران پروفایل شخصی تشکیل شود تا در مراحل بعدی از آن استفاده کنیم.

او با بیان اینکه بخش دیگری از برنامه فدراسیون مربوط به پیگیری اردوهاست، ادامه داد: دوومیدانی بالغ بر ۲۴ ماده دارد و متفاوت از سایر رشته‌ها است که برای همه اردوی متمرکز برگزار کرد. بنابراین اردوهای مجزا در گرایش‌های مختلف را پیگیری می‌کنیم. برخی از ورزشکاران در کرمانشاه و تهران تمرین می‌کنند. برخی دیگر مثل آقای حمیدرضا کیا که مربی‌اش امکان حضور دائم در اردو را ندارد، در شهر خودش مستقر شده است اما حمایت‌های مالی ما را دریافت می‌کند. همچنین آقای تفتیان عازم جامائیکا شد، خانم فصیحی در صربستان به سر می‌برد و احسان حدادی هم در حال برگزاری دومین اردوی خود در کیش است.

مصدومیت احسان حدادی برطرف شده است/ نمی‌توانیم ۲۴ ساعته کنار ورزشکار باشیم که دوپینگ نکند

درست نبود ورزشکاران را به خاطر دو روز از تمرین دور کنیم

خزایی در واکنش به اینکه ورزشکاران شاخصی چون حدادی، تفتیان و فصیحی در اردوی تیم ملی شرکت نکردند، گفت: ورزشکاران با توجه به نوع رشته و گرایش در مکان‌های مختلف تمرین می‌کنند و اگر بخواهیم آنها را برای دو روز از تمرین جدا کنیم، شاید درست نباشد و در روند تمرینی‌شان اختلال ایجاد شود. بنابراین به صورت مجزا تست‌های لازم را انجام دادیم. به عنوان مثال آقای حدادی در آستانه اعزام به مشهد برای برگزاری اردو بود که قبل از اعزام تست‌ها را انجام داد.

او در پاسخ به این سوال که حسن تفتیان در تهران بود اما چرا شرکت نکرد، گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور تست‌های پزشکی برای ورزشکاران بار مالی دارد. بنابراین خواستیم شرایط اخذ این آزمایشات را برایشان فراهم کنیم. بالغ بر ۶۰ نفر را دعوت کردیم و اگر بخواهیم بر روی یک نفر متمرکز شویم، شاید صحیح نباشد.
 

http://www.abai.ir/News/1/61695
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی