پنج شنبه 9 فروردين 1403
تاريخ:سوم دی 1401 ساعت 15:29
کد : 61709

کشتی زنان

کشتی زنان
معاون ورزش زنان چه می‌کند؟

بی‌توجهی معاونت توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان به کشتی زنان باعث شده ورزشکاران این رشته گلایه زیادی از این وزارت‌خانه داشته باشند و برخی از آنها هم با وجود مدال‌آوری کشتی را کنار بگذارند.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، بی‌توجهی وزارت ورزش و جوانان و مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش زنان باعث دلسردی دختران کشتی‌گیر شده است و بارها اعلام کرده‌اند علی‌رغم مدال‌آوری در مسابقات مختلف حمایت نمی‌شوند. در نتیجه این شرایط برخی از ورزشکاران کشتی را رها و در رشته دیگری فعالیت خود را دنبال می‌کنند.

فاطمه فتاحی که از مدال‌آوران کشتی آلیش زنان است و در مسابقات مختلف مدال‌های رنگارنگی را برای تیم ایران کسب کرده مدتی است به کوراش وارد شده و در اولین تجربه خود نیز به مسابقات جهانی این رشته اعزام شد.

در حالی که دختران کشتی‌گیر خواستار حمایت مسئولان وزارت ورزش هستند و از بی‌توجهی معاونت توسعه ورزش زنان این وزارتخانه گلایه دارند که کاظمی‌پور در انتخابات کمیته ملی پارالمپیک هم شرکت کرد و به عنوان نایب رئیس انتخاب شد. او از حضورش در کمیته پارالمپیک با عنوان فرصت خدمتگزاری یاد کرد در حالی که گویا خدمت به کشتی زنان را فراموش کرده‌ است!


فتاحی در گفت‌وگو با ایسنا به کنار گذاشتن کشتی و ورود به کوراش اشاره و بیان کرد: علاقه‌ای به تغییر رشته نداشتم اما در رقابت‌های جهانی عشایر پیشنهاد شرکت در این رشته را دادند. ابتدا مخالفت کردم اما دیدم کوراش بیشتر از آلیش حمایت می‌شود. بنابراین در انتخابی تیم ملی این رشته شرکت کردم و انتخاب شدم.

او به مشکلات کشتی زنان و عدم حمایت مسئولان از این رشته اشاره و بیان کرد: فدراسیون زمانی که اردوی تیم ملی تشکیل می‌شود امکانات مورد نیاز ما را تامین می‌کند و مشکلی از بابت اعزام نداریم اما وزارت ورزش حمایت‌هایی را که باید از ورزشکاران حرفه‌ای انجام بدهد، از این رشته انجام نمی‌دهد. من در مسابقات جهانی و قهرمانی آسیا مدال کسب کردم اما از سمت وزارت ورزش هیچ حمایتی نشدم، حتی از طرف استانم جویبار که مهد کشتی ایران است هیچ حمایتی نشدم و اصلا خبر نداشتند در مسابقات جهانی مدال گرفته‌ام.

فتاحی با بیان اینکه بعد از قهرمانی در مسابقات مختلف درخواست پاداش دادیم و حتی فدراسیون هم به وزارت ورزش نامه زد، تاکید کرد: چند بار افرادی از طرف وزارت ورزش در اردوی تیم ملی حاضر شدند و خانم کاظمی‌پور هم آمد. با هم صحبت کردیم و گلایه‌هایمان را گفتیم. کشتی مثل سایر رشته‌ها حمایت نمی‌شود. قول داد پیگیر کارهای استخدامی و جایزه ما باشد اما متاسفانه به وعده خود عمل نکرد، حتی وقتی قبل از مسابقات جهانی نماینده وزارت به اردوی ما آمد، نامه نوشتیم که اگر جایزه نمی‌دهید حداقل کار استخدامی دختران را درست کنید اما این کار را هم انجام ندادند. فدراسیون همچنان پیگیر است که قدمی برای آلیش زنان بردارد.

این مدال‌آور کشتی در ادامه بیان کرد: ۵، ۶ سال است که عضو تیم ملی کشتی ایران هستم و نمی‌توانستم بیشتر از این عمر ورزشی‌ام را در این رشته بگذارم. بنابراین تصمیم گرفتم شانسم را در کوراش امتحان کنم.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/61709
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی