جمعه 31 فروردين 1403
تاريخ:هجدهم دی 1401 ساعت 13:51
کد : 61727

بازی‌های آسیایی

 بازی‌های آسیایی
درخواست سرمربی از کمیته ملی المپیک

حمیده ایرانمنش با اشاره به رنکینگ تاریخی تیم ملی ایران در جهان از کمیته ملی المپیک درخواست کرد که با اعزام تیم پینگ‌پنگ زنان به بازی‌های آسیایی هانگژو موافقت کنند.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، تیم ملی تنیس روی میز زنان ایران برای اولین بار موفق شد در رنکینگ فدراسیون جهانی به رتبه زیر ۴۰ صعود کند. تیم ایران که در جایگاه ۴۹ جهان قرار داشت با ۱۴ پله صعود به جایگاه ۳۵ دنبا رسید که رنکینگی تاریخی است. حمیده ایرانمنش، سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ایران در این مورد به ایسنا گفت: این رنکینگ نتیجه تلاش زنان ما در سال‌های اخیر است. در مسابقات قهرمانی آسیا سال گذشته طلسم ۴۹ ساله ایران را شکستیم و با صعود به جمع ۱۰ تیم برتر آسیا در رتبه نهم قرار گرفتیم. ضمن اینکه سهمیه حضور در فینال قهرمانی تیمی جهان را هم کسب کردیم. برای اولین بار بود که مسابقات قهرمانی تیمی جهان به صورت فینال برگزار می‌شد. پیش از این مسابقات به صورت دسته‌ای بود که در هر دسته ۲۴ تیم حضور داشتند اما در این دوره تنها ۲۸ تیم فینال را برگزار کردند و ما هم حضور داشتیم. افتخار بزرگی بود و قبل از اعزام هم گفتم هدف اصلی ما کسب تجربه و ارتقاء رنکینگ است.

او به تاثیر حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا در ارتقا رنکینگ ایران اشاره و بیان کرد: شرکت در این رقابت‌ها هم در ارتقا رنکینگ ما اثرگذار بود و امتیازی را برای ما داشت. قطعا حضور ما در بازی‌های هانگژو هم کمک می‌کند و این امتیاز را برای ما حفظ خواهد کرد.

ایرانمنش در مورد اینکه کمیته ملی المپیک هنوز با اعزام تیم ملی تنیس روی میز زنان به بازی‌های آسیایی موافقت نکرده است، گفت: تاکنون با اعزام یک تا دو نفر از زنان برای حضور در بخش انفرادی موافقت شده است. این در حالی است که امسال ما در بازی‌های کشورهای اسلامی طلای تیمی و نقره انفرادی را گرفتیم که حاکی از پیشرفت قابل ملاحظه ماست. باید به بخش زنان توجه ویژه‌ای شود. حضور در بازی‌های آسیایی برای جایگاه تیی، حفظ رنکنیگ، آماده‌سازی برای المپیک ۲۰۲۴ موثر است و دختران ما می‌توانند تجربه بسیار خوبی را در این مسابقات به دست بیاورند. بازی‌های آسیایی حکم قهرمانی جهان را دارد چون برترین‌های مطلق دنیا در آسیا حضور دارند و شرایط کسب مقام برای ما سخت است اما ورزشی رو به پیشرفت و توسعه هستیم که نیاز داریم در مسابقات بزرگی چون قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان شرکت کنیم.

او در این موزد افزود: شرکت در این مسابقات به ما در کسب سهمیه المپیک کمک می‌کند. از طرفی تنها ورزش توپی راکتی هستیم که دو دوره در المپیک حضور داشته‌ایم. خواهش می‌کنم به این ورزش کمک کنند. کل تیم ما چهار، پنح نفر است و مثل رشته‌های تیمی دیگر نیاز به اعزام نفرات زیاد ندارد. می‌توانیم با سه یا چهار نفر تیم را هم به این مسابقات بفرستیم. اگر قرار است یک یا دو نفر اعزام شوند با اضافه کردن یک یا دو فرد بیشتر می‌توانیم در مسابقات تیمی هم شرکت کنیم.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز زنان در مورد اعزام نشدن زنان ایران به مسابقات انتخابی قهرمانی انفرادی جهان، گفت: سطح مسابقات خیلی بالا و کسب سهمیه از طریق قاره است به همین دلیل تمام قدرت‌های آسیا حضور دارند. بنابراین تصمیم بر این شد که تیم زنان اعزام نشود و از آنجایی که هزینه بالایی برای فدراسیون داشت این هزینه در جای دیگری برای زنان ثبت شود.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/61727
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی