پنج شنبه 9 فروردين 1403
تاريخ:هجدهم دی 1401 ساعت 13:56
کد : 61729

شطرنج کشور در ملایر

شطرنج کشور در ملایر
برگزاری دوره داوری فدراسیون


به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسناهمدان رئیس هیأت شطرنج شهرستان ملایر گفت: دوره آموزشی داوری درجه سه فدراسیون شطرنج کشور به میزبانی شهرستان ملایر از استان همدان تشکیل و امتحان نهایی آن برگزار شد.

محمدحسن قنایی با اشاره به اینکه شهرستان ملایر از قطب‌های شطرنج غرب کشور به شمار می‌رود و در مسائلی همچون برگزاری مسابقات و دوره‌های آموزشی همانند مراکز استان‌ها بسیار فعال ظاهر می‌شود، اظهار کرد: ملایر در زمینه استفاده از داوران بومی در مسابقات مختلف دچار مشکل شده بود بنابراین سعی کردیم با برگزاری دوره داوری درجه ۳ فدراسیون شطرنج در این شهرستان مشکل را ریشه‌ای حل کنیم.

وی افزود: ۹۵ درصد شرکت‌کنندگان این دوره ملایری بودند و در صورت قبولی در امتحان این دوره، ملایر از لحاظ داور بومی غنی خواهد شد و باید سعی کنیم با تداوم فعالیت داوران بومی، آنها را طی دو سال فعالیت مهیای حضور در درجات بالاتر کنیم.

رئیس هیأت شطرنج شهرستان ملایر تصریح کرد: تدریس دوره آموزشی داوری درجه ۳ فدراسیون شطرنج کشور در هیأت شطرنج شهرستان ملایر توسط داور بین‌المللی استاد هادی حیدریان که مسئولیت کمیته داوران هیأت شطرنج استان همدان را نیز برعهده دارد، صورت گرفت.

وی ادامه داد: حضور استاد هادی حیدریان در ملایر و تدریس او در این دوره باعث افتخار بود و به طور قطع موجب افزایش دانش و مهارت داوران حاضر در دوره آموزشی شد.

قنایی در پایان گفت: این دوره طی شش روز به صورت حضوری برقرار و امتحان نهایی آن جمعه ۱۶ دی‌ماه برگزار شد و شرکت‌کنندگان از سطح علمی دوره خرسند و راضی بودند.

به گزارش ایسنا، هیأت شطرنج شهرستان ملایر در سال ۱۴۰۰ از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان و اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر به عنوان سومین هیأت برتر ورزشی در سطح شهرستان ملایر شناخته شد.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/61729
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی