پنج شنبه 9 فروردين 1403

۱۵ فدراسیون

 ۱۵ فدراسیون
چرا با سرپرست اداره می‌شوند؟
وزارت ورزش و جوانان درباره چرایی اداره ۱۵ فدراسیون ورزشی توسط سرپرست به صورت تفکیکی پاسخ داد. موضوعی که اخیرا با انتقادهای زیادی همراه شده بود.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا وضعیت اداره فدراسیون‌های ورزشی از جمله موضوعاتی است که در ماه‌های اخیر چالش‌هایی را بوجود آورده تا جایی که این موضوع به صحن علنی مجلس هم کشیده شد و وزیر ورزش توضیحاتی در این باره ارائه کرد. به تازگی نیز یکی از نمایندگان مجلس در گفت‌وگویی از «بلاتکلیفی ۱۸، ۱۹» فدراسیون سخن گفت؛ فدراسیون‌هایی که بخاطر برکناری، استعفا یا پایان دوره کاری تحت سرپرستی اداره می‌شوند.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در اختیار خبرنگار ایسنا قرار گرفته، تعداد فدراسیون‌هایی که به دلایل مختلف با سرپرست اداره می‌شوند ۱۵ مورد است و از جمع این ۱۵ فدراسیون، ۳ فدراسیون (آمادگی جسمانی، بادبانی، دریایی و ساحلی) به تازگی تشکیل شده و باید مقدمات برگزاری مجمع آن ها فراهم شود.

همچنین یک فدراسیون با توجه به مخالفت محل کار مبدا رییس خود، توسط همان فرد فعلا تحت سرپرستی اداره می‌شود و مشکلات فدراسیون‌های ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری با توجه به نظراتی که فدراسیون‌های جهانی این ۲ رشته ورزشی‌ داشته‌اند و گفت‌وگوی مسئولان وزارت ورزش ایران، در حال مرتفع شدن است.

فدراسیون وزنه‌برداری نیز به دلیل حکم ابطال انتخابات گذشته این فدراسیون فعلا با سرپرستی اداره می‌شود اما با انجام استعلام، وصول پاسخ و مشخص شدن نتایج کمیسیون‌ها تاریخ انتخابات در هیات رییسه فدراسیون مشخص خواهد شد.

http://www.abai.ir/News/1/61730
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی