پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403
تاريخ:بيست و هفتم دی 1401 ساعت 15:24
کد : 61736

نارضایتی از نتیجه ضعیف

نارضایتی از نتیجه ضعیف
سابر ایران در تونس

سرپرست فدراسیون شمشیربازی گفت: نتایج شمشیربازان در مسابقات تونس مورد انتظار نبود و باید بررسی فنی شود.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، شمشیربازان ایران در گرند پری تونس عملکرد ضعیفی داشتند به گونه‌ای که علی پاکدامن در دور اول جدول اصلی و محمد رهبری در دور نخست جدول مقدماتی حذف شدند. محمد فتوحی نیز نتوانست از مرحله گروهی صعود کند. نمایش ضعیف سابریست‌ها باعث شد که آن‌ها در رنکینگ جهانی هم سقوط کنند.

علیرضا پورسلمان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نمایش ضعیف سابر ایران در مسابقات تونس بیان کرد: نتایج مورد انتظار نبود و باید ارزیابی فنی کنیم و ببینیم چرا نتیجه انقدر بد بوده است.

پورسلمان در مورد اینکه سابریست‌ها در بخش انفرادی نتیجه نمی‌گیرند و این مسئله نگران کننده نیست، گفت: این مسابقات تدارکاتی است و از اردیبهشت سال آینده کسب سهمیه المپیک آغاز می‌شود. بازیکنان در این رقابت‌ها ارزیابی از وضعیت خودشان دارند و ممکن است در برخی اعزام‌ها خوش بدرخشند و در برخی اعزام‌ها نتیجه نگیرند.

او ادامه داد: البته در اعزام تیم به تونس ریسک بزرگی کردیم. تیم ما بدون ویزا و با مسئولیت خودم اعزام شد. سفارت تونس برای ما ویزا صادر نکرد و حتی اطلاعی هم نداد. از این رو با توجه به تجربه‌ای که داشتم، از بازیکنان خواستم با دعوت نامه بروند. تونس برای برخی کشورها ویزای فرودگاهی صادر می‌کند که البته ایران در لیست این کشورها نبود. با فدراسیون تونس تماس گرفتم و نامه تندی را به فدراسیون جهانی و فدراسیون تونس ارسال کردم که این کشور ویزا را صادر نکرده است. رییس فدراسیون تونس ساعت ۱۱ شب تماس گرفت که بازیکنان شما به تونس بیایند و سعی می‌کنیم در فرودگاه ویزا صادر کنیم. سابریست‌ها سه تا چهار ساعت درفرودگاه معطل شدند تا ویزا صادر شود. در واقع استرس صدور ویزا هم تاثیرگذار بود. البته نمی‌توانیم بهانه بیاوریم و باید هر مسابقه از مسابقه قبلی بهتر شویم.

سرپرست فدراسیون در پاسخ به این پرسش که بهتر نیست در داخل ایران و در اردوی تیم ملی هم بازیکنان در فضای رقابتی بیشتری قرار داد تا تصور نکنند در هر شرایطی به مسابقات اعزام می‌شوند، بیان کرد: از هفته‌های آینده قهرمانی کشور و لیگ را خواهیم داشت و مربیان می‌توانند ارزیابی داشته باشند. اردوی تیم ملی نیز موضوعی است که باید سرمربی تیم ملی برنامه ریزی کند.

او در مورد تعیین تکلیف نحوه اعزام بازیکنان به جام جهانی لهستان گفت: شورای فنی با حضور سرمربی تیم ملی برگزار می‌شود و برای مسابقات بعدی تصمیم می‌گیریم.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/61736
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی