جمعه 7 ارديبهشت 1403
تاريخ:نوزدهم بهمن 1401 ساعت 12:50
کد : 61749

سرمربی تیم ملی شمشیربازی

سرمربی تیم ملی شمشیربازی
از شمشیربازی مدال نخواهید!
برای جام جهانی لهستان قول مدال نمی‌دهم و توقعات از این تیم باید منصفانه باشد.

درباره ی وضعیت تیم ملی شمشیربازی سابر ایران برای حضور در جام جهانی لهستان و اینکه چقدر شانس کسب مدال وجود دارد، بیان کرد: ما از قبل اعلام کرده بودیم که ملاک انتخاب نفرات بر اساس عملکرد در مسابقات بین المللی است. این چهار نفر(علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر) نیز بر اساس عملکردشان در مسابقات بین المللی انتخاب شدند. در جام جهانی الجزایر مدال نقره گرفتیم و بازیکنان کار بزرگی کردند و از جان و دل مایه گذاشتند، تیم نیز آرامش خوبی داشت اما نباید پشت مدال جام جهانی الجزایر قایم شویم.

او ادامه داد: برای جام جهانی لهستان صراحتا قول مدال نمی‌دهم اما همه اعضای تیم تمام تلاش خود را می‌کنیم که نام ایران را بالا ببریم. به این دلیل هم قول مدال نمی‌دهم چون ما به اندازه‌ای که کاشتیم باید انتظار برداشت داشته باشیم.

*توقع از سابر باید منصفانه باشد

قربانی در پاسخ به این پرسش که چرا نباید توقع کسب مدال از تیم سابر داشت، مگر آماده سازی تیم خوب نبوده است؟ تصریح کرد: با توجه به اینکه تیم سابر ایران در دهه گذشته افتخارات زیادی کسب کرده، این توقع به حق است. مسئله این است که جام جهانی سطح بالایی دارد و بیش از 200 بازیکن شرکت می‌کنند از این رو توقعات باید منصفانه باشد. از نظر اردو مشکلی نداریم و کادر فنی دارد کامل می‌شود و بدنساز و ماساژور هم فعلا کنار تیم است.

*وظیفه من است ضعف بازیکنان را برطرف کنم

سرمربی تیم ملی سابر در پاسخ به این پرسش که چرا سابریست ها در بخش انفرادی نتیجه نمی‌گیرند و در مسابقات تونس و فرانسه ضعیف عمل کردند؟ تاکید کرد: در بخش انفرادی این هدف را داریم که بازیکنان مستقیم وارد جدول 64 نفره اصلی شوند. بعد سعی داریم پله به پله بالاتر بروند و به مدال نزدیک شوند که البته کار سختی است چون قهرمانان جهان و المپیک حضور دارند. داریم روی نقاط ضعف سابریست ها کار می‌کنیم. این وظیفه من سرمربی است که نقاط ضعف را برطرف کنم. ما باید بازیکنان را از لحاظ روانی و ذهنی به آرامش قابل قبولی برسانیم. روانشناس خبره کنار تیم خیلی لازم است و حتما پیشنهادش را به فدراسیون می‌دهم. دلایلی که گفتم برطرف شود، نتیجه لازم در انفرادی کسب می‌شود. خود بازیکنان هم مصمم هستند نتیجه بگیرند. البته نمی‌توانیم بگوییم در این دو مسابقه همه بازیکنان نتیجه ضعیف گرفته‌اند.

*سعی نکردم ناامیدی به تیم تزریق کنم

قربانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه که نبود سرمربی کنار بازیکنان در مسابقات فرانسه و تونس و اختلافی که بین او و فدراسیون به وجود آمد چقدر در عملکرد ضعیف بازیکنان تاثیر گذار بوده است؟ تصریح کرد: به عنوان سرمربی همیشه هدفم این است نگاهم به آینده امیدوارانه باشد و هیچ وقت سعی نکردم ناامیدی را به تیم تزریق کنم. اختلاف نظر بین من و فدراسیون وجود داشت و من برنامه‌هایی داشتم و فدراسیون ملاحاظاتی داشت. الان تمام هدف من آرامش تیم است و به هیچ مسئله حاشیه‌ای توجه نمی‌کنم. با تمام قوا و با کادری که کنارم است جلو می روم و تلاش می‌کنم که به بهبود عملکرد تیم کمک کنم.

او افزود: بازیکنانی که الان در اردوی تیم ملی هستند، با استعداد و پرتلاش هستند و تمام هدفشان کسب موفقیت است. سابر ایران باز هم می‌تواند صاحب مدال شود، فقط باید مورد توجه ویژه مادی و معنوی قرار بگیرد تا بازیکنان هم ببیند که تلاششان دیده می‌شود و بیشتر از قبل انگیزه بگیرند. از بازیکنان جوان نظیر عرفان شکوهی و نیما آقایی در اردوها استفاده می کنیم و نگاهمان به پشتوانه سازی هم است.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/61749
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی