جمعه 10 فروردين 1403
تاريخ:اول اسفند 1401 ساعت 15:40
کد : 61754

از دادگاه یک ملی‌پوش

 از دادگاه یک ملی‌پوش
تا مقایسه هوش مسی و رونالدو!
ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی مواجه بود؛ از اعزام کاروان ایران به بازی‌های آسیایی با ۸۰۰ نفر، هشدار جدی درباره صعود به ارتفاعات، بازشدن پای یک ملی‌پوش به دادگاه تا درآمد نجومی یک رشته برای ورزشکاران ایرانی.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، کبدی ایران هر ساله در لیگ ستارگان هند یا همان پروکبدی چندین لژیونر دارد که دستمزدهای خوبی می‌گیرند. هر چند درآمد همه بازیکنان در این لیگ یکسان نیست اما بازیکنان مطرح و سطح بالا رقم‌های خوبی دریافت می‌کنند. در نهمین دوره این مسابقات کبدی ایران ۱۴ لژیونر داشت که در تیم‌های مختلف مشغول بودند. درآمد همه لژیونرها یکسان نیست اما سطح درآمد آنها از لیگ ستارگان هند نسبت به لیگ ایران نجومی است.

مسی و نیمار بعد از شکست برابر بایرن‌مونیخ به سمت هواداران پاری‌سن‌ژرمن رفتند و از آنها تشکر کردند. به نقل از مونت‌کارلو، پاری‌سن‌ژرمن در دیدار رفت خود در دور یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هوادارانش را ناامید کرد و با یک گل برابر بایرن‌مونیخ شکست خورد. بعد از بازی صحنه نادری رخ داد و مسی و نیمار ترک عادت کردند. تا پیش از این، این دو بازیکن سرشناس چه بعد از شکست و چه بعد از پیروزی بلافاصله به رختکن می‌رفتند اما این بار بعد از شکست برابر بایرن به سمت هواداران رفته و از آنها به خاطر حمایتی که داشتند، تشکر کردند.

ساعی سرانجام با وزیر ورزش دیدار کرد

هادی ساعی پس از گلایه‌های خود مبنی بر اینکه تاکنون نتوانسته است با وزیر ورزش دیدار داشته باشد، سرانجام با حمید سجادی دیدار و گفتگو کرد. ریس فدراسیون تکواندو با حضور در دفتر وزیر ورزش و جوانان با حمید سجادی دیدار و گفتگو کرد.

سال کابوس‌وار PSG

پاری‌سن‌ژرمن در سال ۲۰۲۳ متحمل پنج شکست شده. این در حالی است که در کل سال ۲۰۲۲ تنها چهار بار طعم شکست را چشیده بود. به نقل از اسپورت، پاری‌سن‌ژرمن با هدایت گالتیه نتایج درخشانی را کسب کرد و شروع بسیار امیدوارکننده‌ای با این مربی فرانسوی داشت اما طولی نکشید که روزهای سخت این تیم با سرمربی خود که جایگزین پوچتینو شده است، فرا رسید. پاری‌سن‌ژرمن در دیدار رفت دور یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر بایرن‌مونیخ در حالی که در خانه به میدان رفته بود، عملکرد ناامیدکننده‌ای داشت و با یک گل شکست خورد تا شانس کمی برای صعود به دور بعد داشته باشد.

در تعطیلات پیش رو به ارتفاعات صعود نکنید

مسئول کمیته امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی گفت در هفته‌ اخیر در مسیرهایی شاهد ریزش بهمن بودیم که اصلا سابقه ریزش بهمن در آن مسیرها وجود نداشته است. حمید مساعدیان در گفتگو با ایسنا درباره صعودهای احتمالی کوهنوردان به ارتفاعات به دلیل تعطیلات پیش رو گفت: با توجه به حجم برف سنگین آمده که قطعا در چند سال اخیر بی‌سابقه بود، ارتفاعات به‌شدت مستعد بهمن هستند. در مناطقی که سال‌ها شاهد بهمن نبودیم، ریزش بهمن داشتیم؛ حتی در شیب‌های کم، بهمن اتفاق افتاده است. قطعا صعود با این اوضاع خطرات خاص خود را دارد. در چند روز گذشته شاهد ریزش بهمن در مسیرهای کوهپیمایی ارتفاعات شمالی تهران مانند پلنگ‌چال در منطقه درکه و همچنین توچال و شیرپلا بودیم.

پورسلمان رییس فدراسیون شمشیربازی شد

علیرضا پورسلمان برای چهار سال به عنوان رییس فدراسیون شمشیربازی انتخاب شد. انتخابات فدراسیون شمشیربازی امروز (چهارشنبه) در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. محمد پولادگر، معاون وزیر، به عنوان نماینده وزارت ورزش و مناف هاشمی به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک در این مجمع حضور داشتند. پورسلمان، سرپرست فدراسیون، تنها نامزد این انتخابات بود که با کسب ۵۰ رای از ۵۰ رای ماخوذه برای چهار سال به عنوان رییس فدراسیون شمشیربازی انتخاب شد.

پای دونده تیم ملی به دادگاه باز شد!

پرداخت‌نکردن مطالبات یک مجموعه ورزشی در شهر بروجن از سوی فدراسیون باعث شده تا این مجموعه اقدام به شکایت از دونده تیم ملی کند. امید امیریان دونده ۸۰۰ و ۱۵۰۰ متر ایران، سال گذشته زیر نظر فدراسیون دوومیدانی در بروجن اردوی تمرینی برگزار کرد تا برای حضور در بازی‌های آسیایی آماده شود اما بنا بر ادعای امیریان، فدراسیون مطالبات مجموعه ورزشی را پرداخت نکرده و این مجموعه هم از دونده تیم ملی شکایت کرده است.

باهوش‌ترین بازیکن فوتبال کیست؟

لیونل مسی به عنوان «باهوش‌ترین بازیکن فوتبال» مورد ستایش قرار گرفت. به نقل از لاتین‌تایمز، لیونل مسی مشکلات زیادی را برای مدافعان ایجاد می‌کند و حال نوبت دایوت اوپامکانوست که اعتراف کند ستاره آرژانتینی «باهوش‌ترین» بازیکن فوتبال است. این در حالی است که مسی، برنده هفت توپ طلا، پس از فینال جام جهانی ۲۰۲۲ خاری در چشم اوپامکانو و تیم ملی فرانسه به شمار می‌رود. مسی خیلی زود دوباره با اوپامکانو روبه‌رو شد زیرا پاری‌سن‌ژرمن (PSG) با بایرن‌مونیخ در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دیدار داشت.

ایران با کاروان ۸۰۰نفره در بازی‌های آسیایی

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: پیش‌بینی ما این است که بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر در کاروان بازی‌های آسیایی هانگژو خواهیم داشت. مناف هاشمی در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون شمشیربازی بیان کرد: چنین آرایی توقع ما را از شمشیربازی در بازی‌های آسیایی و المپیک بیشتر می‌کند. ان‌شاءالله چنین همدلی و هماهنگی در خروجی‌های کاروان‌ ایران خودش را نشان بدهد، چون خوشحالی نهایی برای ملت ایران است و این اتفاق باید از اینجا بیرون بیاید. در واقع ورزشکاران باید از طریق وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و بخش خصوصی حمایت شوند. این فدراسیون جای کار زیادی دارد. به نظر می‌رسد که باید اقدامات زیرساختی و زیربنایی در حوزه اماکن و سالن‌ها و بخش خصوصی اتفاق بیفتد، باشگاه‌ها باید فعال‌تر شوند و ان‌شاءالله خروجی بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/61754
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی