جمعه 31 فروردين 1403
تاريخ:اول اسفند 1401 ساعت 15:45
کد : 61756

قوی‌ترین مرد جهان

قوی‌ترین مرد جهان
چه غذاهایی را دوست دارد؟
قوی‌ترین مرد جهان با حضور در یک برنامه تلویزیونی سه غذای اصلی را که به طور مداوم در برنامه روزانه خود می‌گذارد، نام برد.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا ، لاشا تالاخادزه، بهترین و قوی‌ترین وزنه‌بردار جهان مهمان برنامه کمدی «مردانه» در تلویزیون کشورش بود. او در این برنامه از رژیم غذایی‌اش صحبت و آن را به مردم معرفی کرد. قابل توجه‌ترین رکوردهای جهانی او در ضربات یکضرب (۲۲۳کیلوگرم)، دوضرب (۲۶۵کیلوگرم) و مجموع (۴۸۸کیلوگرم) است.

لاشا تالاخادزه ۱۸۳کیلوگرم وزن دارد و در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم وزنه می‌زند. در دسته‌ای که در آن او وزنه می‌زند محدویت وزنی ندارد و به همین خاطر وزنه‌برداران راحت هستند و می‌توانند وزن‌های متغیری داشته باشند.

تالاخادزه با حضور در این برنامه عنوان کرد سه غذای اصلی او در برنامه هفتگی خاچاپوری، کباب و خینکالی هستند.

قوی‌ترین مرد جهان چه غذاهایی را دوست دارد؟
خاچاپوری
خاچاپوری یکی از غذاهای سنتی و مشهور گرجستانی است. خمیر نان، پنیر و تخم‌ مرغ از مواد تشکیل‌دهنده خاچاپوری‌اند که محبوبیت زیادی در کشور گرجستان دارد.

علاوه بر این غذا خینکالی هم غذای مورد علاقه این وزنه‌بردار سنگین‌وزن است. خینکالی بقچه‌ای خمیر است که داخلش گوشت و ادویه و سبزیجات معطر قرار دارد. خینکالی انواع مختلفی دارد که عبارتند از خینکالی گوشت، خینکالی سیب‌ زمینی و خینکالی قارچ. ولی معروف‌ترین نوع خینکالی همان خینکالی گوشت است که در آن گوشت داخل خینکالی را از قبل نمی‌پزند، به همین دلیل هنگام طبخ آب گوشت در داخل خمیر باقی می‌ماند.

قوی‌ترین مرد جهان چه غذاهایی را دوست دارد؟
خینکالی
لاشا تالاخادزه گرجستانی یکی از پرافتخارترین وزنه‌برداران جهان است. او که در حال حاضر در وزن ۱۰۹+ کیلوگرم رقابت می‌کند، دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو است. او شش بار قهرمان وزنه‌برداری جهان شده و رکورددار جهان در دسته خود است. این وزنه‌بردار امیدوار است سومین طلای خود را در بازی‌های المپیک در پاریس به دست بیاورد و کلکسیون مدال‌های خود را پربارتر کند.

انتهای پیام


 

http://www.abai.ir/News/1/61756
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی