سه شنبه 28 فروردين 1403
تاريخ:سيزدهم اسفند 1401 ساعت 14:48
کد : 61768

انتقاد لویس همیلتون

انتقاد لویس همیلتون
از وضعیت حقوق بشر در بحرین
راننده سرشناس بریتانیایی بر افزایش آگاهی در زمینه حقوق بشر قبل از شروع رقابت‌ها در بحرین تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، و به نقل از سایت sportbuzzer، فصل جدید رقابت‌های فرمول یک قرار است در کشور بحرین شروع شود. این در حالی است که عفو بین‌الملل، بحرین را به نقض جدی حقوق بشر متهم کرده است. لویس همیلتون، راننده فرمول یک خواستار چشم پوشی نکردن از این اتفاقات شد.

لویس همیلتون موضع‌گیری‌های سیاسی زیادی در سال‌های اخیر داشته است و همیشه سعی کرده است تا درباره مسائل حقوق بشر واکنش نشان دهد.

راننده مرسدس در حاشیه افتتاحیه فصل فرمول یک در بحرین گفت: من همیشه احساس مسئولیت کرده‌ام. اگر این ورزش به این کشورهایی برود که حقوق بشر در آن‌ها رعایت نشود، ما موظف هستیم که آگاهی را افزایش دهیم و تلاش کنیم تاثیر مثبتی در این کشورها بگذاریم. بدون شک باید کارهای بیش‌تری انجام شود. زمان نشان خواهد داد که آیا اقدامات ما موثر خواهد بود یا خیر.

عفو بین‌الملل، کشور بحرین را به نقض جدی حقوق بشر و سرکوب آزادی بیان متهم کرده است. با این حال رقابت‌های فرمول یک از سال ۲۰۰۴ در این کشور برگزار می‌شود و امسال نیز قرار است رقابت‌ها از این کشور شروع شود. همیلتون اعتراف کرد که مطمئن نیست وضعیت حقوق بشر در بحرین بهبود یافته باشد یا خیر.

فیا نقض قوانین احتمالی را توضیح می‌دهد

انجمن جهانی اتومبیلرانی فیا اخیراً ممنوعیت اظهارات سیاسی رانندگان را تشدید کرده است. در بیانیه انجمن جهانی اتوموبیل‌رانی آمده است: اظهارات یا نظرات سیاسی و مذهبی نقض قوانین است مگر این که از قبل تایید شده باشد. این ممنوعیت در مورد مصاحبه‌ها یا رفتارها در مراسم اهدای جوایز یا حتی در طول کنفرانس‌های رسمی مطبوعاتی اعمال می‌شود.

با این حال، رانندگان به این دستورالعمل در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود ملزم نیستند.

در سال ۲۰۲۲ کشوری که بعد از عربستان بیش‌ترین مبلغ را برای میزبانی از این رقابت‌ها پرداخت کرده بود بحرین بود. عربستان ۴۲ و بحرین ۳۴ میلیون پوند برای میزبانی از فرمول یک هزینه کرده‌اند که بیش‌ترین رقم پرداختی برای میزبانی رقابت‌های گرندپری از سوی کشورها بوده است.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/61768
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی