پنج شنبه 30 فروردين 1403
تاريخ:نوزدهم ارديبهشت 1402 ساعت 13:49
کد : 71816

سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال

سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال
گزینه جانشینی ارمغانی!
با حواشی پیش آمده در یک ماه اخیر برای سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران، "مهمد بچیروویچ" از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای جانشینی سعید ارمغانی به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، حدودا ۱۰ روز قبل بود که فدراسیون جهانی بسکتبال مراسم قرعه کشی مسابقات جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ را به میزبانی فیلیپین انجام داد تا به همین واسطه، تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها برنامه‌های آماده سازی خود را با دقت و حساسیت بیشتری پیگیری کنند؛ موضوعی که این روزها درباره تیم ملی ایران قابل مشاهده نیست.

در حالی که تیم ملی ایران موفق شد با هدایت سعید ارمغانی راهی جام جهانی ۲۰۲۳ شود، در یک ماه اخیر شائبه‌های زیادی مبنی بر عدم رضایت فدراسیون بسکتبال از عملکرد این مربی از تیم ملی مطرح شده است؛ حواشی که نشان دهنده اوضاع نه چندان خوب تیم ملی ایران، در مسیر جام جهانی است.

موضوع قابل توجه‌تر اما شائبه‌ای است که از همان روز نخست انتخاب "مهمد بچیروویچ" به عنوان مدیر تیم‌های ملی و دستیار ارمغانی، در محافل بسکتبالی مطرح شد، موضوعی که اکنون بیش از پیش به نشستن بچیروویچ در راس نیمکت تیم ملی ایران دامن می‌زند.

سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال گزینه جانشینی ارمغانی!

پس از مسابقات کاپ آسیا بود که به دلیل حذف تیم ملی ایران مقابل اردن و عدم ایستادن روی سکو، انتقادها از عملکرد ارمغانی در تیم ملی شدت گرفت. بسیاری دلیل ناکامی تیم ملی را عدم شناخت کافی او از بسکتبال ایران اعلام کردند و همین موضوع ادامه یافت تا اینکه فدراسیون بسکتبال در اقدامی قابل تامل، بچیروویچ سرمربی سابق تیم ملی ایران را به عنوان دستیار ارمغانی و مدیر تیم معرفی کرد که باعث کلید خوردن حواشی شد.

با وجود اینکه ارمغانی در مصاحبه‌های خود با ایسنا بارها اعلام کرده است همکاری او و بچیروویچ در چارچوبی مشخص صورت می‌گیرد، اما همچنان بسیاری معتقدند که مهمد بچیروویچ از ابتدا به منظور سرمربی‌گری تیم ملی ایران حضور یافته است؛ اتفاقی که به دلیل موفقیت سال‌های گذشته بچیروویچ با تیم ملی ایران، چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

البته تا این لحظه که حواشی برکناری ارمغانی شدت یافته، فدراسیون بسکتبال ایران هیچ گونه واکنشی نسبت به این موضوعات نداشته و به سکوت خود ادامه می‌دهد. با توجه به فرصت نداشتن تا جام جهانی بسکتبال، بهتر است هر چه سریع‌تر موضوع نیمکت تیم ملی بسکتبال تعیین تکلیف شود تا ایران برنامه‌های آماده سازی خود را هر چه سریع‌تر برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۳ آغاز کند.

http://www.abai.ir/News/1/71816
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی