شنبه 1 ارديبهشت 1403
تاريخ:دهم خرداد 1402 ساعت 12:52
کد : 71859

دبیر کل شطرنج آسیا:

دبیر کل شطرنج آسیا:
ایران نسل جدید
دبیر کل فدراسیون شطرنج آسیا گفت: باید یک نسل جدید همانند زمان فیروزجا و مقصودلو شکل بگیرد که البته به این راحتی نیست.

هشام علی محمد طاهر دبیر کل فدراسیون شطرنج آسیا به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا در مورد پیشرفت شطرنج ایران در آسیا و جهان اظهار کرد: ایران یکی از فعال‌ترین فدراسیون‌ها است و حدود ۱۰۰ مسابقه ریتد در هر ماه در ایران برگزار می‌شود. ایران از نظر بازیکن ریتینگ دار چهارم جهان و دوم آسیا بعد از هند است که از این نظر هم پیشرفت خوبی است. باید اکنون یک نسل جدید همانند زمان فیروزجا و مقصودلو شکل بگیرد. البته به این راحتی نیست و این اتفاق به مسابقه و چلنج زیادی نیاز دارد. امیدوار هستم با این پتانسیل و فعالیت زیاد دوباره شطرنج ایران روی ریل بیفتد و نسل جدیدی از بازیکنان را به دنیای شطرنج معرفی کند.

شرایط رقابت در مسابقات زون غرب آسیا جذاب‌تر شد

او در حاشیه مراسم اختتامیه مسابقات شطرنج زون غرب آسیا گفت: سطح مسابقات بالا و خوب بود. استاد بین‌المللی و استاد بزرگان خوبی در آن شرکت داشتند. این مسابقات چون به صورت آزاد برگزار شد خیلی خوب بود. همیشه این مسابقات سهمیه‌ای بود و یکی دو نفر می‌توانستند در آن شرکت کنند و خیلی از ورزشکاران امکان حضور در آن را نداشتند. با این شرایط رقابت‌ها جذاب‌تر شد و بازیکنان بیشتری حضور داشتند. در پایان هم چندین بازیکن نورم بین‌المللی گرفتند.

اکثر ستاره‌های شطرنج‌ جهان از آسیا هستند

هشام در ادامه در خصوص اینکه دوباره قهرمانی جهان به شطرنج‌بازان آسیایی رسید، گفت: خیلی خوب شد که دوباره قهرمان بخش زنان و مردان جهان از میان آسیایی‌ها انتخاب شدند. روسیه هم به شطرنج آسیا اضافه شد و اکنون بازیکنان و ستاره‌های زیادی از آسیا هستند. هند، چین، قزاقستان، روسیه، ایران، ازبکستان و ویتنام ستاره‌های خوبی در شطرنج دارند و رقابت زیادی بین آسیایی‌ها هست. این رقابت سخت باعث پیشرفت زیادی خواهد شد.

شطرنج در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و ۲۰۳۰ و بازی‌های داخل سالن آسیا حضور دارد

دبیر کل شطرنج آسیا در خصوص سابقه حضور شطرنج بازی‌های آسیایی گفت: شطرنج در ادوار مختلف در بازی‌های آسیایی و بازی‌های داخل سالن آسیا حضور داشت. شطرنج در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ و بازی‌های داخل سالن ترکمنستان حضور داشت. اکنون هم در بازی‌های آسیایی هانگژو و بعد هم در بازی‌های داخل سالن که حدود آذر در بانکوک تایلند برگزار می‌شود حضور خواهد داشت. همچنین در بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ قطر هم شطرنج حضور خواهد داشت و ما در تلاشیم که برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ژاپن نیز مجوز حضور بگیریم.

همکاری چند جانبه میان فدراسیون جهانی و آسیایی وجود دارد

وی در ادامه در خصوص نفوذ آسیایی‌ها در فیده گفت: همکاری چند جانبه میان فدراسیون جهانی و آسیایی وجود دارد و روسای این دو مدام با هم‌مشورت می‌کنند. روسیه هم قسمتی از آسیا شده است و می‌توان گفت همه چیز با آسیا است. نمی‌توان زیاد این‌ها را از هم جدا کرد.

میزبانی نوجوانان غرب آسیا به ایران داده شد

وی در ادامه در خصوص میزبانی‌های ایران گفت: میزبانی قهرمانی نوجوانان غرب آسیا را نیز به ایران داده‌اند.

http://www.abai.ir/News/1/71859
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی