جمعه 10 فروردين 1403
تاريخ:ششم تير 1400 ساعت 15:00
کد : 60832

حذف عجیب بانوی تیرانداز خوزستانی از اعزام به پارالمپیک

بانوی تیرانداز پارالمپیک

بانوی تیرانداز  پارالمپیک
حذف عجیب بانوی تیرانداز خوزستانی از اعزام به پارالمپیک
خوزستان بانوی تیرانداز خوزستانی که مدتی پیش نامش در لیست نفرات اعزامی‌ کاروان ایران به پارالمپیک توکیو قرار گرفته بود، در اقدامی عجیب از سوی فدراسیون جانبازان و معلولان خط خورد.
به گزارش آبا به نقل از ایسنا، در حالی که پرونده پارالمپیکی‌های خوزستان با هشت اعزامی (شش ورزشکار و ۲ مربی) به توکیو بسته شده بود، گویا گریه و زاری یک بانوی تیرانداز شیرازی باعث شده است که فدراسیون در اقدامی عجیب، نام "خدیجه رستمی" تیرانداز خوزستانی را از لیست اعزامی کاروان ایران به توکیو خط بزند و "سمیرا ارم" جایگزین تیرانداز خوزستانی شود.

قرار بود اردوی آماده‌سازی تیم‌ملی از فردا، هفتم تیرماه آغاز شود که به خدیجه رستمی اعلام شده که او در اردو حضور پیدا نکند زیرا نامش خط خورده است. این در حالی است که امتیاز رستمی بیشتر از ارم است و رستمی مدتی پیش در رقابت‌های کشوری توانسته بود جواز حضور در پارالمپیک را کسب کند.

اما گویا شیوه کسب سهمیه پارالمپیک، موفقیت در مسابقات مدنظر برای رسیدن به سهمیه نیست و "گریه و زاری" نیز از آیتم‌های جدید برای رسیدن به سهمیه است. در حال حاضر نیز نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به دنبال این هستند تا سهمیه از دست رفته را به خوزستان برگردانند و رستمی مسافر توکیو شود.

همچنین طی پیگیری‌های ایسنا از طریق مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در این خصوص، مقرر شد که او این موضوع را پیگیری کند تا حق بانوی تیرانداز خوزستانی ضایع نشود.

مهرداد شیروانی، رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان نیز به ایسنا، گفت: این موضوع از عصر روز گذشته، (پنجم تیرماه) مطرح شده است که پیگیری هم کردیم اما عملا از دست کادرفنی تیم‌ملی تیراندازی و انجمن خارج است و تصمیمی است که کمیته پارالمپیک گرفته است. پارالمپیک هم بر این اساس چنین تصمیمی را گرفته است که باتوجه به این‌که خانم‌ها ارم و رستمی جزو سهمیه‌های حمایتی هستند و احتمال کسب مدال‌شان در توکیو وجود ندارد، بهتر است همان فردی که کسب سهمیه داشته است، یعنی ارم، اعزام شود اما در تصمیمات ۱۰ روز گذشته، نظر کادرفنی باتوجه به رکوردهای خوب رستمی، اعزام ورزشکار خوزستانی به پارالمپیک بوده است. در سه چهار مرحله رکوردگیری نیز اختلاف امتیازی رستمی از ارم خیلی بیشتر است.

وی بیان کرد: ما هم پیگیری و به فدراسیون نیز نامه ارسال کردیم و قرار بر این شد که خود رستمی هم به کمیته پارالمپیک برود و موضوع را پیگیری کند.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/60832
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی