جمعه 31 فروردين 1403
تاريخ:هفتم تير 1400 ساعت 13:20
کد : 60835

ستاره پرتغال تعداد گل‌های ملی خود را به عدد ۱۰۹ رساند

ستاره پرتغال تعداد گل‌های ملی خود را به عدد ۱۰۹ رساند

ستاره پرتغال تعداد گل‌های ملی خود را به عدد ۱۰۹ رساند
 و با  گل‌های ملی علی دایی برابر شد
مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در اروپا، شهریور ماه از سر گرفته می‌شود و «کریستیانو رونالدو» این فرصت را دارد تا با زدن یک گل از علی دایی سبقت بگیرد.

به گزارش آبا به نقل از ایرنا، مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا در حالی یکشنبه شب پیگیری شد که تیم ملی فوتبال پرتغال با یک گل به بلژیک باخت و از گردونه مسابقات کنار رفت و وداع زودهنگامی با جام داشت.

کریستیانو رونالدو در این دوره از رقابت‌ها درخشش ویژه‌ای داشت و موفق شد در سه بازی نخست گلزنی کند و با پنج گل در صدر جدول گلزنان جای بگیرد. کریستیانو با این گل‌ها به بهترین گلزن تاریخ یورو تبدیل شد و از میشل پلاتینی سبقت گرفت. او همچنین به اولین بازیکنی تبدیل شد که در پنج یوروی متفاوت گلزنی می‌کند.

اما مهمترین اتفاقی که بعد از گل‌های کریس رخ داد این بود که ستاره پرتغال تعداد گل‌های ملی خود را به عدد ۱۰۹ رساند و با علی دایی برابر شد تا در کنار هم صدرنشین گلزنان ملی جهان شوند. رونالدو به یک گل احتیاج دارد تا به تنهایی در صدر قرار بگیرد اما شکست یک بر صفر مقابل پرتغال باعث شد تا او در یورو ۲۰۲۰ موفق به انجام این کار نشود. همین مساله و حذف پرتغال باعث خوشحالی بسیاری از فوتبالدوستان ایرانی شد چرا که علی دایی را همچنان در صدر بهترین گلزنان می‌توان مشاهده کرد.

ولی باید به این مساله اشاره داشت که این خوشحالی احتمالا دوام چندانی ندارد. از شهریور ماه، انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره اروپا پیگیری می‌شود و تیم ملی پرتغال، روزهای ۱۰ و ۱۷ شهریورماه باید به مصاف تیم‌های جمهوری ایرلند و جمهوری آذربایجان برود. انتظار می‌رود رونالدو در این ۲ مسابقه برای تیمش به میدان برود و طبیعتا او شانس بالایی هم برای گلزنی خواهد شد. پس با این اوصاف نهایتا تا ۷۰ روز دیگر باید شاهد شکسته شدن رسمی رکورد علی دایی و صدرنشینی کریستیانو باشیم.
 

http://www.abai.ir/News/1/60835
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی