جمعه 10 فروردين 1403
تاريخ:ششم مهر 1400 ساعت 13:34
کد : 61055

به گزارش آبا

فوتسال ایران

 فوتسال ایران
زنگ خطر برای فوتسال ایران به صدا درآمد
با شکست تیم ملی فوتسال ایران مقابل قزاقستان و حذف از جام جهانی، زنگ خطر برای این رشته در کشورمان به صدا درآمد.

به گزارش آبا به نقل از ایرنا، تیم ملی فوتسال ایران دوشنبه شب در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی به مصاف قزاقستان رفت و در پایان با حساب سه بر دو شکست خورد تا از دور این مسابقات حذف شود.

اگر بخواهیم با یک نگاه کلی به این دیدار نگاه کنیم و از نظر فنی آن را تحلیل کنیم، تیم ایران در ابتدای بازی موفق شد دو گل به ثمر برساند اما با شروع نیمه دوم، مربی قزاقستان نشان داد که تیمش را برای این لحظات به خوبی آماده کرده است. قزاقستان در نیمه دوم به طور کامل سوار بر بازی بود و توانست با سه گل کار شده ایران را شکست دهد و به نیمه نهایی جام جهانی صعود کند.

قزاقستان در این دیدار نشان داد که رنکینگ جهانی و پیروزی‌های گذشته ایران برابر آن‌ها, تاثیری در نتیجه بازی‌های مهم ندارد. آن‌ها با آمادگی جسمانی بیشتر و تاکتیک پذیری بهتر توانستند نیمه مربیان را پیروز شوند و در نهایت با صعود به نیمه نهایی برای اولین بار، تاریخ سازی کنند.

تیم ملی فوتسال ایران پیش از این دیدار ۶ بار مقابل قزاقستان قرار گرفته و توانسته بود پنج بار این تیم را شکست دهد. نتیجه یک دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده بود اما حالا پس از ۲ سال از آخرین بازی این ۲ تیم، قزاق‌ها موفق شدند در مهم‌ترین بازی تاریخ فوتسال کشورشان، ایران را شکست دهند.

بله؛ زنگ خطر برای فوتسال ما به صدا در آمده چرا که با آسان‌ترین قرعه در بین دیگر تیم‌ها می‌توانستیم به نیمه نهایی صعود کنیم اما این اتفاق مهم را به راحتی به قزاقستان تقدیم کردیم. بدون شک حذف ایران تنها به کادرفنی تیم ملی مربوط نمی‌شود هر چند که انتقادات زیادی به عملکرد کادر فنی در این مسابقات وارد است اما دلایل زیادی برای این شکست وجود دارد.

زنگ خطر برای فوتسال ایران به صدا درآمد

اگر بخواهیم تیتر وار به نقص‌های فوتسال کشورمان نگاه کنیم می‌توان به موضوعاتی چون، بالا رفتن سن تیم ملی، عدم استعدادیابی درست، ضعیف شدن لیگ برتر نسبت به چند سال گذشته، حواشی بسیار زیاد و غیر منطقی توسط بزرگان این رشته در آستانه و حین برگزاری جام جهانی، بروز حاشیه‌های فراوان در تیم ملی در حین برگزاری جام جهانی فوتسال، عدم حمایت همه جانبه فدراسیون فوتبال به این رشته و حمایت مقطعی از این تیم در زمان برگزاری تورنمنت‌ها اشاره کرد.

جوانگرایی

در این وضعیت باید ببینیم که اولین اقدام چه باید باشد. بدون شک در حال حاضر مهم‌ترین معضل تیم ملی، بالا رفتن سن نسل طلایی تیم ملی است. تیمی که تجربه سوم شدن در جهان را دارد اما حالا شرایط بسیار تغییر کرده است.

فدراسیون فوتبال باید در اولین اقدام خود دست به جوانگرایی در فوتسال بزند تا بازیکنان جوان پس از چهار سال کسب تجربه بتوانند در جام جهانی حضور پر رنگی داشته باشند. البته این موضوع نیاز به حمایت باشگاه‌ها و مربیان لیگ برتری از بازیکنان جوان را دارد. بدون شک اکنون بهترین زمان برای پوست اندازی است و حتی یک ماه تعلل نیز برای این اقدام می‌تواند به بدنه فوتسال ضربه بزند.

حال باید ببینیم با بازگشت تیم ملی به ایران چه تغییراتی در این زمینه به وجود می آید. امیدواریم که فدراسیون فوتبال بتواند با یک نگاه علمی به این تیم، تصمیمات درستی برای فوتسال کشورمان اتخاذ کند تا در سال‌های آینده، حسرت افتخارات تیم ملی فوتسال را نخوریم.

http://www.abai.ir/News/1/61055
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی