شنبه 1 ارديبهشت 1403
تاريخ:بيست و سوم ارديبهشت 1402 ساعت 14:19
کد : 71823

جابجایی ۸ رکورد آسیا و جهان

جابجایی ۸ رکورد آسیا و جهان
در مسابقات قهرمانی کشور پارادوومیدانی
سرمربی تیم ملی پارادوومیدانی با اشاره به جابجایی ۸ رکورد آسیا و یک رکورد جهان توسط مردان در مسابقات قهرمانی کشور، گفت: انتظار نداشتم این تعداد رکورد در جریان مسابقات قهرمانی کشور زده شود.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا در ارزیابی از عملکرد ورزشکاران پارادوومیدانی در سی و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی کشور، اظهار کرد: در این مسابقات چون وضعیت دوومیدانی‌کاران اعزامی به مسابقات جهانی پاریس و بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین مشخص می‌شد ۱۷۷ ورزشکار در بخش مردان و ۹۵ نفر در زنان شرکت کرده بودند که سطح مسابقات بسیار بالا بود و رکوردهای خوبی جابجا شد. البته نفرات اعزامی به این دو رویداد پس از بررسی رکوردها توسط کمیته فنی فدراسیون اعلام خواهد شد.

وی در خصوص عملکرد زنان در قهرمانی کشور، گفت: به جز الناز دارابیان که رکورد آسیا را در پرتاب دیسک کلاس F۵۳ ارتقاء داد و الهام صالحی که در وزنه و نیزه کلاس F۵۴ رکورد زد در بخش بانوان دیگر رکوردشکنی نداشتیم.

رضایی درباره علت عدم حضور دوومیدانی کاران شانس کسب مدال طلا در این مسابقات، خاطرنشان کرد: یاسین خسروی، حامد امیری و هاشمیه متقیان چون پیش از این سهمیه مسابقات جهانی پاریس و بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین را کسب و رکوردهای خوبی در مسابقات بین‌المللی فزاغ امارات به ثبت رسانده بودند دیگر ضرورتی برای حضور آنها در این مسابقات نبود و امکان داشت با شرکت در این رقابتها تمرینات آنها بهم بخورد.

سرمربی تیم ملی پارادوومیدانی همچنین با اشاره به آمادگی بالای مردان دوومیدانی کار و شکسته شدن ۸ رکورد آسیا در مسابقات قهرمانی کشور، گفت: تعداد رکوردهای جابجا شده در بخش مردان بیشتر از زنان بود. به طوری که در ۴۰۰ متر کلاس F۳۸، پرتاب نیزه کلاس F۴۱، پرتاب وزنه F۳۵، صدمتر کلاس F۳۵، پرتاب نیزه کلاس F۳۳ و ۳۴ و... رکوردهای خوبی جابجا شد، بویژه امان الله پاپی در کلاس F۵۷ توانست علاوه بر رکورد آسیا، رکورد جهان را ارتقاء ببخشد.

وی با اشاره به زحمات مربیان استان‌ها برای آماده‌سازی ورزشکاران و حمایت‌های خوب فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک از دوومیدانی کاران، خاطرنشان کرد: حمایت فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک انگیزه مضافی به دوومیدانی کاران می‌دهد تا در بازیهای پاراآسیایی هانگژو عملکرد بهتری نسبت به گذشته داشته باشند.

رضایی در پایان در خصوص زمان برگزاری اردوی تیم ملی پارادوومیدانی، گفت: از امروز شنبه ۲۳ اردیبهشت اردوی تیم ملی با حضور دوومیدانی کاران شانس کسب مدال طلا در مسابقات جهانی پاریس و بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب آغاز می‌شود و تا ۱۰ خرداد ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/71823
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی