جمعه 31 فروردين 1403
تاريخ:بيست و سوم ارديبهشت 1402 ساعت 14:25
کد : 71826

«اسپری فوق‌العاده سرد»

«اسپری فوق‌العاده سرد»
در ورزش چه می‌کند؟
اسپری فوق‌العاده سرد برای تسکین آنی و فوری دردهای ناشی از ضرب دیدگی، کبودی، گرفتگی، کوفتگی، کشیدگی عضلانی، رگ به رگ شدن، دردهای جزئی مفاصل و کمردرد ساده طراحی شده است و ورزشکاران بلافاصله پس از آسیب‌دیدگی می‌توانند از آن استفاده و اثراتش را در تسکین درد مشاهده کنند.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، اسپری‌های ضد درد یا اسپری سرد (Ice spray) به منظور سرما درمانی یا کرایوتراپی درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و استفاده از روش سرما درمانی از زمان‌های قدیم در درمان، تسکین و کاهش درد مدنظر قرار داشته‌ است.

در روش سرما درمانی یا کرایوتراپی درمانی، هدف کاهش دمای محل آسیب دیده و بافت زیرین آن بدون آسیب زدن به سلول‌ها است و این اثر سرمایی، اعصاب منتهی به محل آسیب دیده را بی حس کرده و باعث کاهش درد همزمان با کاهش التهاب و ورم محل آسیب دیده می‌شود.

اسپری فوق‌العاده سرد، جانشین بسیار خوبی برای بسته‌های یخ و کمپرسور یخ (سرد) است و با توجه به این که به مدت طولانی‌تری اثر می‌کند، روش استفاده از آن راحت‌تر و اثر آن قوی‌تر است.

اسپری فوق‌العاده سرد برای تسکین آنی و فوری دردهای ناشی از ضرب دیدگی، کبودی، گرفتگی، کوفتگی، کشیدگی عضلانی، رگ به رگ شدن، دردهای جزئی مفاصل و کمردرد ساده طراحی شده است و بلافاصله پس از آسیب دیدگی می‌توان از آن استفاده و اثرات سریع آن را در تسکین درد مشاهده کرد.

این اسپری در حین یا بعد از تمرینات ورزشی قابل استفاده و سرما درمانی با اسپری فوق‌العاده سرد یک روش سریع و ساده برای ورزشکاران است تا سریع به بازی، دویدن و تمرین خود باز گردند.

روش مصرف

در ناحیه آسیب دیده از فاصله ۲۵ سانتی‌متری عمل اسپری را انجام دهید و بیشتر از ۵ ثانیه عمل اسپری را انجام ندهید.

این اسپری می‌تواند درد، ورم مفاصل، کمردرد ساده، کشیدگی عضلانی، رگ به رگ شدن، کبودی، گرفتگی، کوفتگی و ضرب دیدگی را تسکین دهد و به دلیل ایجاد سرمای فوق‌العاده سرد، بلافاصله بعد از این اسپری یک حس آرامش سریع ایجاد می شود. در عین حال باید احتیاط کرد در نواحی دارای زخم باز، مخاط، التهابات پوستی و چشم یا دهان اسپری صورت نگیرد و از فاصله کمتر از ۲۵ سانتی‌متر و به مدت طولانی اسپری نشود.

http://www.abai.ir/News/1/71826
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی