جمعه 7 ارديبهشت 1403
تاريخ:نوزدهم ارديبهشت 1402 ساعت 13:55
کد : 71818

واکنش هیات فوتبال تهران

واکنش هیات فوتبال تهران
به احتمال تکرار حواشی انتخابات جنجالی
دبیر هیات فوتبال استان تهران می‌گوید اگر در انتخابات گذشته این هیات تخلفی رخ داده باشد، فدراسیون فوتبال برخورد می‌کند. او همچنین بر برگزاری سالم انتخابات پیش روی هیات فوتبال استان تهران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، انتخاب دوباره حبیب‌الله شیرازی به عنوان رئیس هیات فوتبال استان تهران در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ حواشی بسیاری به همراه داشت و در نهایت پس از کش و قوس‌ها و انتقادات فراوان، او در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ از سمتش استعفا کرد. پس از تیم اتفاق، احمدرضا براتی، نایب رئیس نخست هیات فوتبال استان تهران بر اساس اساسنامه هیات‌های استانی به عنوان سرپرست انتخاب شد تا فرآیند انجام انتخابات جهت مشخص شدن رئیس جدید هیات فوتبال استان تهران را انجام دهد؛ اقدامی که کمتر از یک ماه پس از حضور او به عنوان سرپرست کلید خورد.


عباس تیموری، دبیر هیات فوتبال استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا درباره پروسه ثبت‌نام انتخابات این هیات اظهار کرد: ما بلافاصله بعد از مکاتبه فدراسیون فوتبال مبنی بر شروع پروسه انتخابات هیات فوتبال استان تهران، شرایط ثبت نام را مطابق اساسنامه در روزنامه کثیرالانتشار و سامانه هیات فوتبال اطلاع رسانی کردیم. در همین راستا ما هفت روز کاری از تاریخ ۹ اردیبهشت تا شنبه ۱۶ اردیبهشت برای ثبت نام در نظر گرفتیم. این پروسه انجام شد و بعد از دستور آقای تاج به عنوان ریاست محترم حتما جلسه کمیسیون انتخابات را در قدم بعدی تشکیل می‌دهیم.

او درباره زمان برگزاری انتخابات گفت: ما نمی‌توانیم زمان دقیقی را اعلام کنیم اما یک پروسه دو، سه ماهه در پیش است تا احراز شرایط افراد برای ورود به مجمع بررسی شود. من فکر می‌کنم در این مدت بتوانیم تاریخ برگزاری مجمع را اعلام کنیم.

دبیر هیات فوتبال استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا براتی، سرپرست این هیات برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده است؟ تصریح کرد: سرپرستی آقای براتی در هیات فوتبال به این دلیل است که او در مجمع گذشته به عنوان نایب رئیس اول انتخاب شده بود و طبق اساسنامه در صورت برکناری، استعفا یا فوت رئیس هیات فوتبال، نایب رئیس اول (براتی) عهده‌دار پست سرپرستی تا زمان برگزاری انتخابات می‌شد. آقای براتی در انتخابات ثبت‌نام نکرده است. او خودش به عنوان سرپرست هیات فوتبال و مجری برگزاری انتخابات از طرف فدراسیون در هیات فوتبال حضور دارد تا انتخابات خوبی داشته باشیم. این موضوع، شرایط را بهتر می‌کند تا انتخابات خوبی برگزار شود.

تیموری در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به پرحاشیه بودن انتخابات سال ۹۹، هیات فوتبال چه برنامه‌ای دارد که شائبه‌ای در انتخابات پیش رو به وجود نیاید؟ توضیح داد: به نکته خوبی اشاره کردید. همه انتخابات‌ها با یکسری حواشی و حرف و حدیث‌ها روبرو است. تقریبا یک سال و نیم از انتخابات قبلی هیات فوتبال استان - که حرف و حدیث‌هایی درباره آن وجود داشت - گذشته است. مجری انتخابات و مسئول برگزاری مجامع هیات‌های فوتبال استانی، فدراسیون فوتبال است. صد درصد حتی اگر تخلفی رخ داده باشد، فدراسیون فوتبال ورود کرده و با خاطیان برخورد می‌کند.

او افزود: درباره انتخابات فعلی که شروع شده است، رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرده که هرچه سریع‌تر روند انتخابات طبق اساسنامه پیش برود. همچنین حضور آقای براتی که خودش یک فرد قانون‌مند و حقوق‌دان است در این زمینه به ما کمک می‌کند که انتخابات خوب و قانون‌مندی برگزار کنیم. حتما در این زمینه از رهنمودهای فدراسیون فوتبال، ریاست مجمع و دیگر عزیزانی که در روند برگزاری انتخابات از مراجع ذی‌صلاح دخیل هستند، کمک می‌گیریم تا بدون هیچ شائبه و حاشیه‌ای به نحو احسن انتخابات را برگزار کنیم تا جامعه فوتبال به ویژه فوتبال پایتخت که در کشور محوریت دارد و پست حساسی است، رئیس خودش را پس از برگزاری مجمع بشناسد.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/71818
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی