چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
تاريخ:چهارم بهمن 1399 ساعت 16:53
کد : 30261

هاکی با توپ Ball Hockey

هاکی با توپ چیست؟ معرفی ورزش Ball Hockey به زبان ساده

هاکی با توپ چیست؟ معرفی ورزش Ball Hockey به زبان ساده
هاکی با توپ چیست؟ معرفی ورزش Ball Hockey به زبان ساده

هاکی با توپ چیست؟ چه تفاوتی بین هاکی روی یخ و هاکی توپی وجود دارد؟ قبلا در توسینسو در خصوص هاکی بر روی یخ و هاکی هوایی ( Air Hockey) صحبت کرده ایم و امروز نوبت به هاکی با توپ یا Ball Hockey می رسد . این نوع هاکی بر روی کف زمین انجام می شود و تا حدود زیادی برگرفته ای از همان هاکی روی یخ است با این تفاوت که یخی وجود ندارد و ورزش بر روی زمین مسطح و معمولا در سالن های سرپوشیده انجام می شود.

به جای اسکیت یخی ورزشکاران کفش ورزشی به پا می کنند و ساختار ورزش تا حدود زیادی در ادامه شبیه به ورزش هاکی روی یخ است ، دسته های بازی یا همان راکت ها شبیه به هاکی روی یخ هستند و در دو طرف زمین مستطیل شکل دو دروازه قرار گرفته است که ورزشکاران باید توپ را وارد این دروازه ها کنند. تفاوت مهم دیگر این است که در هاکی روی یخ شما یک قطعه دایره شکل مسطح ( هاکی پاک ) دارید اما در هاکی با توپ عینا یک توپ دایره شکل غلطان وجود دارد. ورزشکاران باید تلاش کنند توپ را با حرکات راکت و پاسکاری وارد دروازه حریف کنند.

تصویر ورزش هاکی با توپ یا Ball Hockey
مساحت زمین هاکی روی یخ و هاکی با توپ تقریبا یکسان است ، دو تیم شش نفره در مسابقه شرکت می کنند که پنج نفر بازی می کنند و یک نفر درون دروازه قرار می گیرد. برخی قوانین این ورزش عبارتست از : بازیکن می تواند برای درخواست پاس از هم تیمی خودش چوبش را تا بالاتر از شانه خودش بالا بیاورد ، بازیکنان می توانند به هر شکلی توپ را دریافت کنند اما بلافاصله بایستی توپ روی زمین و زیر زانوها قرار بگیرد و در صورت نگه داشتن بیش از اندازه توپ در هوا خطا محاسبه می شود ، قانون آفساید در این ورزش نیز وجود دارد و خط آبی رنگی وجود دارد که مشخص کننده محدوده آفساید است .

قوانین این ورزش و البته مدیریت آن بر عهده فدراسیون بین المللی هاکی یا ISBHF است و این رویداد بصورت سالیانه نیز برگزار می شود ، در ایران نیز تا جاییکه بنده اطلاع دارم در برخی سالن های ورزشی هاکی درون دروازه های فوتسالی برگزار می شود !! اگر اطلاعات بیشتری در این خصوص دارید خوشحال می شویم با ما به اشتراک بگذارید.

Irnanews

http://www.abai.ir/News/1/30261
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی