دو شنبه 10 ارديبهشت 1403

با سرمربی خارجی

با سرمربی خارجی
دوچرخه‌سواری ایران متحول می‌شود؟
رکابزن ایران گفت: فکر نکنیم با وجود مربی خارجی قرار است دوچرخه‌سواری ایران از این رو به آن رو شود بلکه زمانی این اتفاق رخ می‌دهد که در مسابقات شرکت کنیم.

آیدین علیاری به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنادرباره‌ی کار با "جاناتان ویگنز"مربی خارجی و برنامه‌ای که برای پیشرفت دوچرخه‌سواران دارد، بیان کرد: همه مربیان یک بار در هفته جلسه‌ای برگزار می‌کنند و برنامه‌ای که ورزشکاران در آن هفته انجام داده‌اند، بازنگری و برنامه هفته آینده اعلام می‌شود. طبق آنچه که این مربی اعلام کرده دوشنبه هر هفته این جلسه را داریم.

او ادامه داد: در دوچرخه‌سواری دنیا، طبق یک نرم‌افزار تمرینات آنالیز و برنامه‌ریزی انجام می‌شود و مربی ما هم با همان نرم افزار کار می‌کند. البته من قبلا تقریبا با این نرم‌افزار تمریناتم را جلو برده‌ بودم. طبق آنچه که مربی به ما گفت، اولویت مسابقات قهرمانی جاده آسیا است. دید او این است چون قهرمانی آسیا نزدیک به المپیک است، دوچرخه‌سواران بهترین خودشان باشند و نتیجه بگیرند. در قهرمانی آسیا عملکرد دوچرخه‌سواران مشخص می‌شود. بین نفراتی که در قهرمان آسیا بوده‌اند دو، سه نفر برای المپیک انتخاب می‌شوند و بیشتر تمرکز روی آنها است تا در نهایت یک نفر عازم بازی‌ها شود. برنامه‌ای که او می‌دهد (مسابقه یا اردوی خارجی) درست است اما اینکه ما تا چه اندازه بتوانیم این برنامه را اجرایی کنیم اهمیت دارد.

علیاری با اشاره به مشکل تجهیزات دوچرخه‌سواران تصریح کرد: این مربی اگر از لحاظ تجهیزات چیزی از ما بخواهد، نداریم. دوچرخه به روز نداریم و پاورمتر هم اکثرا خود ورزشکاران خریداری کرده‌اند. مربی خارجی از ما قطعاتی خواسته که گفته‌اند قرار است فدراسیون آنها را تهیه کند. امیدوارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به فدراسیون دوچرخه‌سواری کمک کنند تا حداقل برای المپیک مسابقات لازم را شرکت کنیم در غیر این صورت با دو، سه مسابقه جایزه بزرگ که خودمان برگزار می‌کنیم، پیشرفت آنچنانی نخواهیم داشت.

رکابزن ملی‌پوش ایران با اشاره به نیاز جدی به حضور در مسابقات تاکید کرد: سطح این مربی قطعا از مربیان ایرانی بالاتر است اما این‌طور نیست که با وجود او قرار است دوچرخه سواری ایران از این رو به آن رو شود. زمانی این اتفاق رخ می‌دهد که تیم‌های کنتینانتال مانند پتروشیمی و پیشگامان دوباره به عرصه تیم‌داری برگردند و ما در مسابقات زیادی شرکت کنیم. مربی خارجی از ما حضور در مسابقه می‌خواهد. مسابقات لیگ از تیرماه آغاز می‌شود و دو، سه مسابقه جایزه بزرگ هم داریم که با خودمان رقابت می‌کنیم. قرار است قبل از قهرمانی آسیا، در تور ترکیه و ازبکستان هم شرکت کنیم اما حضور قطعی در این مسابقات هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

او افزود: باید در مسابقه شرکت کنیم. بدون حضور در مسابقه، مربی ایرانی باشد یا خارجی فرقی نمی‌کند چون نمی‌تواند 100 درصد عملکرد ورزشکار را بسنجد. در همین ایران ورزشکارانی داریم که در تمرینات کارهای فضایی انجام می‌دهند اما زمانی که در مسابقه قرار می‌گیرند به دلیل شرایط یا استرس مسابقات نمی‌توانند عملکرد خوبی از خود نشان دهند بنابراین ورزشکار با حضور در مسابقه تجربه زیادی به دست می‌آورد. ما برای قهرمانی آسیا یا المپیک هم نباید به تورهای دو، سه مرحله‌ای ترکیه یا ازبکستان بسنده کنیم.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/72233
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی