چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
تاريخ:چهارم بهمن 1399 ساعت 16:50
کد : 30264

بیسبال Baseball

بیسبال چیست؟ معرفی ورزش Baseball به زبان ساده

بیسبال چیست؟ معرفی ورزش Baseball به زبان ساده
ورزش توپی - بیس بال
بیسبال چیست؟ معرفی ورزش Baseball به زبان ساده


بیسبال یا Baseball چیست؟ امروز می خواهیم در خصوص ورزشی محبوب به نام Baseball صحبت کنیم ، کلمه Baseball از دو کلمه Base به معنی پایگاه و Ball به معنی توپ تشکیل شده است و یک ورزش چوب و توپی محسوب می شود ، مثل ورزشهای بدمینتون ، تنیس ، گلف و ... این ورزش بصورت گروهی برگزار می شود و در ایالات متحده آمریکا بسیار محبوب است و چند سالی است که در ایران نیز محبوبیت خاصی پیدا کرده است .

قدمت و تاریخچه این ورزش به قرن نوزدهم بر می گردد اما هنوز کاملا مشخص نیست ریشه این ورزش از کجا پیدا شده است ، برخی می گویند این ورزش از ورزش دیگری به نام کریکت که یک ورزش انگلیسی است برگرفته شده است ، برخی اعتقاد دارند که این ورزش ترکیبی از کریکت ، ورزش قرون وسطی ای به نام اُینا همچنین ورزش دیگری به نام راوندر که در آمریکای شمالی انجام می شده است برگرفته شده است . این ورزش شامل یک سری وسایل لازم است که به ترتیب چوب بیسبال ، توپ بیسبال ، کلاه بیسبال ، دستکش بیسبال و البته لباس های ایمنی برای برخی پست های خاص می شود که در تصویر زیر می توانید این ست ورزشی را مشاهده کنید :

ست ورزشی بیسبال یا Baseball Tools
جالب است بدانید که بیسبال آنقدر ورزش محبوبی است که بعضا رئیس جمهورهای آمریکا هر ساله حداقل یک بار این ورزش را بازی می کردند . اغلب مدارس و دانشگاه ها در ایالات متحده آمریکا دارای تیم های حرفه ای این ورزش هستند و قدرتمند ترین لیگ بیسبال دنیا نیز به نام لیگ برتر بیسبال آمریکا در این کشور با عنوان Major Leagues Baseball مشغول به فعالیت است .

به چوب بازی بیسبال چفته هم گفته می شود و این چوب ها و البته توپ های مخصوص بازی بیسبال با نهایت دقت تهیه می شوند ، توپ ها از چوب پنبه ، لاستیک ، نخ و بعضا چرم اسب تهیه می شوند حدودا 150 گرم وزن و 7 سانتی متر نیز قطر دارند ، حداکثر طول چوب بیسبال 106 سانتی متر است یعنی حداقل یک متر طول چوب می باشد . زمین بازی Baseball زمینی به شکل تقریبا مثلث است که در شکل زیر می توانید شکل زمین را مشاهده کنید :



تصویر زمین بازی بیسبال یا Baseball
همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید زمین بازی بیسبال شبیه به یک مثلث است که یکی از زوایای آن را بصورت خمیده و نیم دایره طراحی کرده اند . طول این زمین تقریبا دو برابر یک زمین فوتبال معمولی است و در قسمت های سبز رنگ پوشیده از چمن است . ساختار زمین به شکل درون زمین یا Infield و بیرون زمین یا Outfield بصورت کلی تقسیم بندی می شود . در این ورزش سه پایگاه یا Base اصلی وجود دارد که فاصله بین هر Base تقریبا چهار متر و سی سانتی متر است .

قسمت Pinchers قسمتی است که پرتاب کننده توپ بایستی قرار بگیرد و معمولا تا Base اصلی یا Home Base پنج متر و بیست سانتی متر فاصله دارد . مکانیزم ورزش چندان پیچیده نیست ، شما بر اساس نقشی که خوب می توانید در تیم ایفا کنید یا توپ را پرتاب می کنید ، یا با چوب توپ پرتاب شده را به شدت می زنید تا به دورترین نقطه ممکن برود و یا اینکه دریافت کننده هستید و می توانید به خوبی توپ را در هوا قبل از برخورد به زمین دریافت کنید . در این بازی چهار داور حضور دارند که هر یک از آنها برای قضاوت در کنار یکی از Base ها یا پایگاه ها قرار می گیرند .

ساختار زمین بیسبال
همانطور که در مرکز تصویر بالا مشاهده می کنید ، در میان قسمت های بزرگ چمنی زمین ، قسمت ها یا منطقه هایی بصورت خاکی نیز وجود دارند ، قسمت خاکی دایره ای شکلی که در مرکز قرار می گیرد و در آن عنوان Pitchers ( پرتاب کننده توپ ) نوشته شده است محلی است که ورزشکاران باید توپ خود را به سمت قسمت Batters ( چوبزن ) که جلوتر از Catchers ( توپگیر با دست و دستکش ) پرتاب کند. در آینده در خصوص نحوه انجام بازی بیسبال بصورت مفصل در توسینسو صحبت خواهیم کرد



سایت توسیسنو

http://www.abai.ir/News/1/30264
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی