پنج شنبه 20 ارديبهشت 1403
تاريخ:سيزدهم بهمن 1399 ساعت 20:02
کد : 50295

پارا آلپاین

پارا آلپاین

پارا آلپاین
پارا آلپاین رشته ای با قدمت ۷۰ ساله 
پارا آلپاین رشته ای با قدمت ۷۰ ساله / تجربه هیجان و سرعت برای اسکی بازان با معلولیت های متفاوت


کمیته بین المللی پارالمپیک در آستانه برگزاری بازی های پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ ۲۰۱۸ نسبت به معرفی رشته های فعال در بخش ورزش های زمستانی اقدام نموده است.

در اولین گام، وب سایت IPC، اطلاعاتی در خصوص رشته ی آلپاین ارائه کرده و در گزارشی آورده است: اسکی آلپاین در بخش معلولین شامل ۶ ماده ی مارپیچ بزرگ، مارپیچ کوچک، سوپر جی، سوپر ترکیبی، اسکی سرعتی و رقابت های تیمی و رشته ای است که در آن ورزشکاران می بایست سرعت و چابکی را با هم پیوند زنند تا بتوانند با سرعتی معادل ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در یخ و برف حرکت کنند.

این رشته برای افراد دارای معلولیت با ضایعه ی نخاعی، CP، قطع عضو، نابینا و کم بینا مناسب است و امکاناتی فراهم شده تا ورزشکاران بتوانند در کلاس های ایستاده، نشسته و نابینایان و کم بینایان در مسابقات شرکت کنند.

افراد نابینا و کم بینا به وسیله ی سینگال هایی که راهنما به آنها ارسال می کند، مسیر خود را پیدا می کنند و ورزشکارانی که دارای سایر معلولیت های حرکتی و جسمی هستند نیز با کمک گرفتن از تجهیزات مخصوص اسکی می کنند.

تاریخچه فعالیت این رشته به سال ۱۹۴۸ و پس از پایان جنگ جهانی دوم بازمی گردد که توسعه ای سیستماتیک در ورزش معلولین و مجروحین جنگی اتفاق افتاد.

در این سال اولین دوره مسابقات رسمی آلپاین برای معلولین به میزبانی اتریش برگزار شد و ۱۷ ورزشکار در این مسابقات شرکت داشتند.

اولین دوره بازی های پارالمپیک زمستانی نیز به میزبانی سوئد و در سال ۱۹۷۶ برگزار شد و رشته ی آلپاین در دو ماده مارپیچ بزرگ و کوچک شرکت کننده داشت. از سال ۱۹۸۴ اسکی سرعت نیز در جریان بازی های پارالمپیک زمستانی اتریش افزوده شد و ماده سوپر – جی هم از سال ۱۹۹۴ و از بازی های پارالمپیک ۱۹۹۴ در نروژ به جمع ماده های آلپاین پیوست.

اسکی آلپاین کمیته بین المللی پارالمپیک از سال ۲۰۱۶ به صورت رسمی تغییر نام داد و به اسکی جهانی پاراآلپاین تبدیل شد.

پرینت

http://www.abai.ir/News/1/50295
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی