جمعه 28 ارديبهشت 1403
تاريخ:هجدهم بهمن 1399 ساعت 16:14
کد : 50318

دستورهای بهداشتی کرونا

دستورهای بهداشتی کرونا در باشگاه‌های ورزشی بانوان

دستورهای بهداشتی کرونا در باشگاه‌های ورزشی بانوان
دستورهای بهداشتی کرونا در باشگاه‌های ورزشی بانوان استان مرکزی با حساسیت اعمال می‌شود
دستورهای بهداشتی کرونا در باشگاه‌های ورزشی بانوان استان مرکزی با حساسیت اعمال می‌شود

اراک - ایرنا - رئیس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: با توجه به موج دوم کرونا و افزایش شمار بیماران در مناطق مختلف استان مرکزی ، دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن ورزشی بانوان با حساسیت و سختگیرانه اعمال می‌شود.

«مهین علی‌بخشی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: پذیرش کمتر از 10 ورزشکار زن در هر ساعت تمرین(سانس) از نظر اقتصادی برای باشگاه‌داران به صرفه نیست و این قشر از کرونا متحمل خسارات مالی زیادی شده‌اند اما با اعتقادی که برای سلامت و نشاط مردم دارند برابر دستورالعمل‌های ابلاغی در ماه‌های اخیر فعالیت کرده‌اند.

وی بیان کرد: اگرچه مصوبات پدافند زیستی استان مرکزی و بسته ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ورزش و جوانان، باشگاه‌های ورزشی بانوان مجوز حضور ورزشکاران برای هر ساعت تمرین هفت تا 10 نفر را داده ولی بیشتر باشگاه‌ها با مراجعه پایین‌تر از این مجوز مواجه‌اند و دلیل آن نیز نگرانی مردم از ابتلای به بیماری است.

رئیس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: ۹۰ درصد باشگاه‌های ورزشی بانوان این استان خصوصی و استیجاری است و باشگاه‌داران باید مبالغ سنگینی را برای اجاره بها در شرایط اقتصادی فعلی پرداخت کنند و هیچ مالکی تاکنون حاضر به بخشش بخشی از کرایه‌ها نشده است.

علی‌بخشی اظهار داشت: تسهیلات در نظر گرفته شده برای باشگاه‌داران از سوی دولت نیز در حال پرداخت است اما به واقع این رقم ناچیزی است و پاسخگوی حل مشکلات ایجاد شده نمی‌باشد و بسیاری از باشگاه‌داران پس از سال‌ها فعالیت در راستای افزایش روحیه نشاط و سلامتی برای جامعه به فکر جمع کردن باشگاه‌های خود هستند.

وی تصریح کرد: تا قبل از شیوع ویروس کرونا، باشگاه‌داران بخش دولتی این استان در هر ساعت تمرین به طور متوسط پذیرای ۵۰ ورزشکار و در باشگاه‌های خصوصی بیش از ۲۰ نفر بودند و روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر در این مراکز فعالیت ورزشی داشتند اما در شرایط کنون متوسط حضور روزانه بانوان در برخی از باشگاه‌ها انگشت‌شمار شده است و دخل و خرج باشگاه‌داران با هم نمی‌خواند.

رئیس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی اضافه کرد: بانوان ورزشکار حرفه‌ای و قهرمان این استان نیز با وجود اینکه تمرینات خود را زیر نظر مربیان در فضاهای باز و منازل خود انجام می‌دهند اما شرایط به‌وجود آمده از کرونا موجب افت ورزشی این قشر شده است.

۳۴ هزار و ۹۴۰ هزار بانوی استان مرکزی به صورت سازمان یافت در ۴۶ رشته ورزشی فعالیت دارند.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در این استان اول اسفندماه سال ۹۸ پس از قم در شهر اراک به ثبت رسید.

http://www.abai.ir/News/1/50318
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی