يک شنبه 16 ارديبهشت 1403
تاريخ:نوزدهم بهمن 1399 ساعت 13:56
کد : 50338

قضاوت داوران زن در فوتبال مردان

قضاوت داوران زن در فوتبال مردان

قضاوت داوران زن در فوتبال مردان
قضاوت داوران زن در فوتبال مردان
اشتاین‌هاوس، حسین و کوروبیلیا؛
قضاوت داوران زن در فوتبال مردان
حضور زنان در میدان‌های فوتبال مردان روز به روز پررنگ‌تر می‌شود. با شماری از زنان داور در فوتبال مردان آشنا شوید.
به گزارش سایت ورزش بانوان؛ حضور زنان در میدان‌های فوتبال مردان روز به روز پررنگ‌تر می‌شود. بیبیانا اشتاین‌هاوس نخستین داور زن در آلمان است که از فصل جدید در لیگ دسته اول این کشور سوت می‌زند. با شماری از زنان داور در فوتبال مردان آشنا شوید.
بیبیانا اشتاین‌هاوس از جمله چهره‌های خبرساز فصل جدید بوندس‌لیگا بود. این داور فیفا از فصل جدید، پیکارهای لیگ دسته اول فوتبال مردان آلمان را هم سوت می‌زند. او در سال ۲۰۰۷ به جمع داورانی پیوست که قضاوت دیدارها در بوندس‌لیگای ۲ مردان را برعهده دارند. برخی از کارشناسان و داوران مرد اشتاین‌هاوس را بهترین داور فوتبال زن در جهان می‌دانند.
او قبل از اینکه مثل پدرش داوری فوتبال را بر عهده بگیرد، بازیکن تیم فوتبال باد لواتربرگ زنان آلمان بود.
او در سال ۲۰۱۷ بازی فینال لیگ قهرمانان اروپای زنان بین تیم‌های لیون و پاری سن ژرمن را سوت زد. سپس در مه ۲۰۱۷ از سوی یوفا برای داوری در بوندس‌لیگا ۱۸–۲۰۱۷ انتخاب شد و به این ترتیب نخستین زنی شد که در لیگ حرفه‌ای مردان سوت می‌زند.
او یکی از شانزده داور انتخاب شده برای جام جهانی فوتبال ۲۰۱۱ زنان و همچنین بازی‌های فوتبال زنان در المپیک تابستانی ۲۰۱۲ لندن بود.
اشتاین‌هاوس در عرصه قضاوت ستاره‌ای محسوب می‌شود. عنوان بهترین داور زن فوتبال آلمان (۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ و ۲۰۱۷) و همچنین عنوان بهترین داور زن فوتبال جهان (سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴) از جمله افتخاراتی است که در کارنامه اشتاین‌هاوس به ثبت رسیده‌اند. دیدار بایرن مونیخ و اف ث کمنیتز از آخرین دیدارهای بود که او قضاوت آن را برعهده داشت.
تصویر: اشتاین‌هاوس در کنار لواندوسکی و ریبری، ستارگان بایرن مونیخ:
بیبیانا اشتاین‌هاوس در نوامبر سال ۲۰۱۵ در پیکار تیم‌های دسته‌دومی فورتونا دوسلدورف و اف اس فاو فرانکفورت بود که اشتاین‌هاوس در واپسین دقایق بازی به کریم دمیربای (راست)، ستاره ترک‌تبار دوسلدورف کارت زرد و قرمز نشان داد. او که از دریافت کارت قرمز عصبانی بود، اشتاین‌هاوس را تحقیر کرد و گفت: «فوتبال مردان جای زنان نیست.»

فدراسیون فوتبال آلمان به گفته‌ توهین‌آمیز کریم دمیربای واکنش نشان داد و او را از پنج بازی محروم کرد. جالب آنکه مسئولان فورتونا دوسلدورف نیز جریمه‌ای “معنوی” یا به عبارتی درس‌آموز برای او در نظر گرفته و او را موظف کردند که داوری یکی از دیدارهای میان دختران نوجوان را برعهده گیرد.

بیبیانا اشتاین‌هاوس با اینکه با مخالفت‌های زیادی روبرو شده روحیه جنگندگی خود را از دست نداده او به همان اندازه آرام است. این داور ۳۸ ساله، امروز یکشنبه، ساعت شش عصر دیدار هرتابرلین و وردربرمن را سوت می‌زند. به مناسبت داوری ایشان بلیت برای زنان در این دیدار نیم بهاست.


ریم حسین که تبار فلسطینی دارد، از دیگر داوران زن در آلمان است که در رقابت‌های فوتبال حرفه‌ای در آلمان سوت می‌زند. البته او در حال حاضر تنها اجازه داوری در لیگ دسته دوم مردان یا لیگ‌های پایین‌تر از آن را دارد. ریم حسین در سال ۲۰۰۹ میلادی به جمع داوران فیفا پیوست و در سال ۲۰۱۲ نیز به عنوان بهترین داور زن فوتبال آلمان انتخاب شد. او دکتر در رشته داروسازی نیز هست.


خریسولا کوروبیلیا (Chrysoula Kourompylia)، از یونان چندین سال است که در لیگ دسته اول این کشور به عنوان داور کنار حضور دارد. فدراسیون فوتبال اروپا در فوریه سال ۲۰۱۵ تصمیمی بی‌سابقه گرفت و او را به عنوان داور کنار برای قضاوت در دیدار میان اف ث تورین و اتلتیکو بیلبائو در رقابت‌های لیگ اروپا برگزید. کوروبیلیا در سال ۲۰۰۸ به جمع داوران فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) پیوست.

http://www.abai.ir/News/1/50338
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی