شنبه 15 ارديبهشت 1403
تاريخ:يازدهم اسفند 1399 ساعت 16:54
کد : 50403

فدراسیون موتور سواری و اتومبیلرانیفدراسیون موتور سواری و اتومبیلرانی
پیست موتورسواری آباده، رنگ ورزشی به جولان موتورسواران داد

فدراسیون موتور سواری و اتومبیلرانی

فدراسیون موتور سواری و اتومبیلرانی
پیست موتورسواری آباده، رنگ ورزشی به جولان موتورسواران داد
موتورسواری به عنوان ورزش در شهرستان آباده استان فارس مخاطب بسیاری را جذب کرده و جوانان از آن استقبال می‌کنند و به همین دلیل جولان آنان از خیابان به پیست تغییر جهت داده است.

رشته ورزشی موتورسواری و اتومبیلرانی به عنوان یکی از ورزش های جذاب و مهیج بین المللی از سال ۱۳۶۹ تحت عنوان فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران و به صورت سازمان یافته در کشورمان فعالیت خود را شروع کرد.

مرتضی یکی از جوانان آباده ای است که چند سالی است موتورسواری در پیست را به ویراژ در خیابان ها ترجیح داده است.

او در این باره به ایرنا می گوید: علاقه بسیار شدید من به موتور سواری و نبود امکانات در چند سال گذشته باعث شد که این ورزش را در خیابان های شهر انجام دهم که هم برای خودم خطر آفرین بود و هم برای دیگران مزاحمت داشتم.

وی افزود: از زمانی که پیست موتورسواری در شهرستان آباده ایجاد شده است اوقات فراغت خود را در این مجموعه سپری و همچنین در کلاس های آموزش موتورسواری نیز شرکت کرده ام.

مرتضی درباره مشکلات این ورزش در شهرستان می گوید: متاسفانه علی رغم اینکه شهرستان آباده در این رشته صاحب مقام کشوری است اما برخی مسئولان توجه جدی به این حوزه نمی کنند و معمولا هزینه های جاری این ورزش و همچنین پیست از ورزشکاران و بخش خصوصی تامین می شود.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان آباده در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پیست موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان آباده در سال ۱۳۹۶ به عنوان تنها پیست موتورسواری در شمال استان فارس به بهره برداری رسید.

جهاد شفیعی با بیان اینکه از لحاظ محصور بودن، دایب پرش و فروش مجهزترین پیست استان فارس را آباده دارد، گفت: بیش از ۷۰ درصد هزینه ساخت و نگهداری این پیست توسط بخش خصوصی و کمک های مردمی تامین می شود

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۴۰نفر عضو هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان آباده هستند، افزود: قهرمانی کلاس ۲۵۰ سی سی استان فارس مربوط به شهرستان آباده و افتخاراتی دیگر نیز در این رشته بنام این شهرستان کسب شده است.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان آباده همچنین با اشاره به مشکلات این مجموعه ورزشی می گوید: یکی از مشکلات این مجموعه عدم اختصاصی آب و برق به پیست موتورسواری است که علی رغم پیگیری های متعدد هنوز موفق به دریافت نشده ایم.

وی همچنین در خصوص پیست آفرود نیز گفت: این پیست در شهرستان آباده ساخته شده که متاسفانه بعلت بیماری کرونا نتوانستیم مسابقات استانی را در این شهرستان برگزار کنیم.

موتورسواران در آباده ساماندهی می شوند

فرماندار آباده نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پرداختن به ورزش موتورسواری، علاوه بر تقویت سرگرمی، شور و نشاط خاصی را در جوانان به‌وجود آورده است و این ورزش در آباده ساماندهی می شود.

زین العابدین نیک مرام با بیان اینکه آباده در ورزش موتورسواری و اتومبیل رانی در پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است و باید به این مهم توجه ویژه شود، گفت: با توجه به سابقه این ورزش در شهرستان و استقبال گسترده مردم از مسابقات موتورسواری می‌توان برنامه‌ریزی‌هایی را در این حوزه انجام داد.

فرماندار آباده با تاکید بر اینکه لازمه فعالیت در این رشته ورزشی، عضویت در هیات موتورسواری و اتومبیل رانی شهرستان و اخذ تعهدات قانونی است، گفت: علاقه مندان به رشته موتورسواری در شهرستان آباده پس از ثبت نام و ارائه مدارک مربوطه در هیات موتورسواری اجازه فعالیت در این رشته ورزشی را خواهند داشت.

آباده از شهرستان های شمالی فارس است.


 

http://www.abai.ir/News/1/50403
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی