دو شنبه 10 ارديبهشت 1403
آغاز مطالعات لیگ برتر انگلیس در مورد تاثیر ضربه سر بر زوال مغز

آغاز مطالعات لیگ برتر انگلیس

آغاز مطالعات لیگ برتر انگلیس
آغاز مطالعات لیگ برتر انگلیس در مورد تاثیر ضربه سر بر زوال مغز
آغاز مطالعات لیگ برتر انگلیس در مورد تاثیر ضربه سر بر زوال مغز
لیگ برتر انگلیس قرار است به منظور مطالعه دقیق فشار وارد بر بازیکنان در زمان ضربه سر زدن به توپ یا به اصطلاح هِد زدن مطالعاتی را آغاز کرده و البته انتظار می رود در این راستا اقداماتی نیز برای فصل بعد اعمال کند.

به گزارش آبا به نقل از ایرنا، یکی از این مطالعات با حضور بازیکنانی از آکادمی تیم‌های لیورپول و منچسترسیتی و تیم زنان این دو باشگاه انجام شده و دیگری نیز با مشارکت سِکند اسپکتروم موسسه ردیابی و تامین آمار و ارقام برای لیگ جزیره صورت خواهد گرفت.

موضوع زوال مغز در فوتبال حرفه‌ای پس از مرگ «نوبی استایلز» که به همراه بسیاری از هم تیمی‌هایش در تیم برنده جام جهانی در سال ۱۹۶۶ از جمله جک و بابی چارلتون به این عارضه دچار شدند، مورد توجه قرار گرفت.

برخی از سرمربیان لیگ جزیره با اشاره به اینکه اگر نتیجه تحقیقات حاکی از آن باشد که ضربات سر به زوال مغز منجر می‌شود، خواستار ممنوعیت استفاده از ضربات سر در تمرینات خواهند شد و این در حالی است که اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای باشگاه‌ها، لیگ‌ها و اتحادیه فوتبال انگلیس را ترغیب کرده‌اند تا به منظور نظارت بر تمرینات و حفاظت از بازیکنان تکنیک‌هایی را ابداع کنند.

لیگ جزیره روز گذشته (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که بازیکنان شرکت کننده در تحقیقات مذکور با محافظ‌های ویژه سر و دهان شرکت پروتکت تجهیز خواهند شد؛ این محافظ‌ها به نرم افزاری مجهز هستند که با جمع آوری داده‌ها میزان فشار و فرکانس برخورد را روی مغز و بدن تاثیر می‌گذارد، اندازه گیری می‌کند.

«ریچارد مسترز» مدیر اجرایی لیگ برتر انگلیس گفت: تمرکز لیگ جزیره این است که فوتبال را تا جای ممکن برای بازیکنان به ورزشی ایمن بدل کند.

لیگ برتر انگلیس همچنین اعلام کرده که به جنبش ورزش علیه زوال مغز ملحق شده است.



http://www.abai.ir/News/1/60606
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی