شنبه 29 ارديبهشت 1403
تاریخ جدید برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ مشخص شد

تاریخ جدید برگزاری بازی‌های المپیک ژاپن

تاریخ جدید برگزاری بازی‌های المپیک ژاپن
تاریخ جدید برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ مشخص شد
المپیک 2020 توکیو از ۰۱ الی ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ در شهر توکیو کشور ژاپن برگزار می گردد. المپیک 2020 توکیو بدون شک بزرگترین پدیده ورزشی سال ٢٠٢١ در جهان است. بازی های المپیک محبوب ترین رویداد ورزشی چندگانه است که هر ٤ سال یک بار برگزار می گردد. این رویداد همچون آهنربایی سراسر جامعه ورزشی جهان را به همراه طرفداران آن از بیش از ٢٠٠ ملیت مختلف جذب می نماید.این رویداد نه تنها فرصت تبدیل شدن به قهرمانی جهانی را در اختیار ورزشکاران قرار می دهد، بلکه مجالی خواهد بود برای عام مردم و طرفدارن ورزشی در جهت شناخت فرهنگ های متفاوت، لذت بردن از برنامه های سرگرم کننده، ملاقات با ستارگان دنیای ورزش، و دنبال کردن همزمان رویداد های ورزشی مختلف و همچنین یافتن فرصت های تجاری در کشور میزبان. توکیو، پایتخت وسیع و غنی ژاپن میزبان بازی های المپیک ٢٠٢١ خواهد بود و هیجانات جدیدی را به دنیای ورزش معرفی خواهد کرد. اهداف اصلی برگزاری بازی های این دوره: پذیرش و احترام به تفاوت ها در نژاد، رنگ، جنسیت، زبان، مذهب، سیاست و دیدگاه های دیگر، اصالت ملی و اجتماعی، دارایی ها، زادگاه، سطح توانایی ها و شرایط دیگری که برقراری صلح، توسعه و شکوفایی جامعه را امکان پذیر می نمایند. المپیک ٢٠٢١ توکیو محیطی گرم و پذیرا را فراهم خواهد آورد و آگاهی را در زمینه تفاوت ها در میان ملیت های مختلف افزایش خواهد داد. پس برای هیجان انگیز ترین رویداد سال آماده شوید و خاطره ای فراموش نشدنی را با شرکت در المپیک تابستانی توکیو و بهره وری از محیط شاد در قلب پرجمعیت ترین ناحیه در جهان و کلانشهری شگفت انگیز و پرجنب و جوش که تاثیرات دنیای خارجی، فرهنگ متقاضی و تجارت جهانی را با بقایای تاریخی پایتخت ژاپن تلفیق می نماید، برای تمام عمرتان رقم بزنید. از فناوری الکترونیکی مدرن و آسمان خراش های درخشان تا شکوفه های گیلاس و کاخ امپراتوری، توکیو شهری است که نمایان گر وسعت تاریخ و فرهنگ ژاپن است. المپیک 2020 توکیو یک رویداد است و من رویداد‌ها را دوست دارم...تاریخ جدید برگزاری بازی‌های المپیک 2020 مشخص شد
کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ روی تاریخ جدید برگزاری‌ این بازی‌ها در سال ۲۰۲۱ به توافق رسیدند.
براساس گزارش خبرگزاری «کیودو» ژاپن، بازی‌های المپیک 2020 توکیو که برگزاری‌اش به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح جهان و به خاطر حفاظت از سلامت ورزشگاران یک سال به تعویق افتاده بود، طبق برنامه جدید قرار است بین تاریخ‌های 23 جولای تا 8 آگوست 2021 (یکم مرداد تا 17 مرداد 1400) در توکیو برگزار شود.
پیش از این قرار بود این بازی‌ها بین تاریخ‌های 24 جولای تا 9 آگوست 2020 (3 تا 19 مرداد 1399) به میزبانی توکیو برگزار شود، اما برگزاری بازی‌های المپیک برای اولین بار در تاریخ به خاطر شیوع ویروس کرونا و تأثیر گسترده آن بر کشورهای مختلف جهان، به تعویق افتاد.
بر اساس گزارش خبرگزاری «کیودو»، تاریخ جدید برگزاری بازی‌های المپیک 2020 امروز (دوشنبه) پس از توافق صورت گرفته بین کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و کمیته برگزاری بازی‌ها روی تاریخ جدید، مشخص شد.
رویداد المپیک ۲۰۲۰ برای ژاپن که میزبان مسابقات است بسیار اهمیت دارد، به همین دلیل یک استادیوم که تمام نیازهای مسابقات و جمعیت را پوشش بدهد، خیلی خوب می‌تواند وجهه‌ی ژاپنی‌ها را تا حد زیادی پیش کشورهای بین‌المللی بالا ببرد.
ژاپن که حساسیت فوق‌العاده‌ای روی این کار دارد، در ابتدا مسوولیت طراحی استادیوم المپیک‌اش را به «زاها حدید» (Zaha Hadid) سپرد تا خیال‌اش از بابت داشتن یک مجموعه‌ی بی‌نظیر راحت باشد. ولی طرحی که تیم خانم حدید عرضه کرد، ۲٫۰۲ میلیارد دلار خرج برمی‌داشت. این هزینه خیلی بالاتر از برآورد مسوولان بود و بهتر دیدند که کار را به اشخاص دیگری محول کنند.
زاها حدید دو سال پیش در مسابقه‌ای که برای طراحی استادیوم ژاپن برگزار شده بود، نفر اول شد ولی طرحی که برای این پروژه ارایه داد، در تیرماه توسط نخست وزیر ژاپن، «شینزو آبه» (Shinzo Abe) مردود اعلام شد. ژاپن بودجه‌ی ۱٫۳۱ میلیارد دلار برای ساخت استادیوم المپیک در نظر گرفته بود و تحقق طرح تیم حدید برای این کشور منطقی نبود.
«کنگو کوما» (Kengo Kuma) و «تویو ایتو» (Toyo Ito) که هردو از بهترین معمارهای معاصر و اهل یاپن هستند، به رقابت پرداختند؛ در نهایت، طرح کوما نظر مسوولان انجمن ورزش ژاپن و کارشناسان را جلب کرد. کنگو کوما طرحی ارایه داد که هم با ۱٫۲۶ میلیارد دلار، هزینه‌ی کم‌تری می‌طلبید و هم در مقایسه با طرح حدید، قرابت بیش‌تری با فرهنگ و عقاید ژاپن داشت.
حدید این رفتار مسوولان را “باورنکردنی و تعجب‌آور” می‌داند. او اعلام کرد که بابت از دست دادن قرارداد ناراحت نیست و گفت: “قضیه اصلا درباره‌ی طرح یا بودجه نبود، ضمن این‌که فرم و لی‌اوت طرح جدید آقای کوما شباهت‌هایی هم به کانسپت ما دارد. دیتیل‌ها (جزییات) و فرم کاسه‌ی فرورفته‌ای که ما در نظر گرفته بودیم، به وضوح در طرح پیشنهادی آقای کوما دیده می‌شود. ژاپن و شرکت‌های معماری آن کشور در این پروژه درها را رو به دنیا بستند.”
حدید آشکارا کوما را به کپی‌کاری متهم کرده و بر خلاف آن‌چه که عنوان شده، این رفتار مسوولان و مهندسان ژاپنی تا حد زیادی او را متعجب کرده است.
در این‌که زاها حدید یکی از بزرگ‌ترین معماران عصر حاضر است، شکی نیست. او متولد عراق است، در انگلستان تحصیلات معماری را گذرانده و سال‌هاست که با کارهای منحصربه‌فرد و معروف‌اش که عموما به سبک‌های دیکانستراکشن (ساختارشکن) و ارگانیک بوده‌اند، در دنیا سفارش می‌گیرد و از طرف کارشناسان نقد می‌شود. حدید به طراحی صنعتی، نقاشی و طراحی لباس هم می‌پردازد. بازخوردهای متناقض متعددی هم نسبت به کارهای او در سطح جهانی به چشم می‌خورد.طرح جنجال‌برانگیز استادیوم المپیک ۲۰۲۰ ژاپن در «یویوگی پارک» (Yoyogi Park) توکیو ساخته خواهد شد.

http://www.abai.ir/News/1/60609
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی