شنبه 15 ارديبهشت 1403
تاريخ:پانزدهم ارديبهشت 1400 ساعت 12:50
کد : 60704

ورزش با شیوع ویروس کرونا آسیب جدی دیده است

ورزش با شیوع ویروس کرونا آسیب جدی دیده است

ورزش با شیوع ویروس کرونا آسیب جدی دیده است
ورزش با شیوع ویروس کرونا آسیب جدی دیده است
قهرمان وشوو ایران و جهان:
قهرمان وشوو ایران و جهان گفت: پیکره ورزش با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی و اعمال محدودیت‌های تمرینی، آسیب جدی دیده که امید است آسیب‌های گسترده دوران کرونا در پسا کرونا و در کوتاه مدت برطرف شود.

محسن محمدسیفی، به گزارش آبا به نقل از ایرنا، افزود: کلیه لیگ ها، اردوهای تیم ملی و تمام رویدادها و اماکن ورزشی به دلل پیشگیری از این بیماری منحوس و مهلک، به حالت تعطیل درآمدند و ورزشکاران تا به امروز افت بدنی بسیاری پیدا کردند که در صورت تداوم این وضعیت، اوضاع بدتر نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این مدت سعی کرده ام سطح آمادگی جسمانی خود را با انجام تمرینات انفرادی در پایگاه قهرمانی و آکادمی ووشو زنجان و همچنین تمرینات میدانی در کوهستان های اطراف از جمله امند و گاوازنگ توانسته ام حفظ کنم، اظهار داشت: این مهم در سایه حمایت ها و همکاری خوب و مناسب اداره کل ورزش و جوانان و هیات ووشو این استان محقق شده که قابل قدردانی است.

محمدسیفی با اشاره به اینکه در حال حاضر از آمادگی جسمانی قابل قبولی برخوردار هستم افزود: باشگاه‌ها و اماکن ورزشی، نخستین مکان‌هایی بودند که با شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و انجام تمرینات زیر نظر مربیان نیز متوقف شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر قهرمانان زنجان در ورزش های رزمی و پربرخورد فعال هستند امید است مسوؤلان ذیربط تدابیری خوب و مناسبی برای انجام تمرینات و حفظ آمادگی این ورزشکاران، اتخاذ کنند و اجازه دهند تا قهرمانان ورزشی به صورت محدود و کنترل شده و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌ها و پیست تارتان، فعالیت تمرینی خود را از سر گیرند.

محمد سیفی، افزود: اگر قهرمانان ورزشی بتوانند تمرینات حداقلی را به حفظ آمادگی جسمی و فنی انجام دهند در این صورت می توانند بلافاصله پس از شروع اردوهای تیم ملی به شرایط ایده آل برگردند.

این ووشوکار ارزنده و صاحب‌نام ایران و جهان، گفت: لازم است امکان تمرین در مکان های ورزشی یاد شده به ویژه برای قهرمانان هدف مسابقات جهانی و آسیایی و حتی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ فراهم شود تا در صورت حضور در برابر حریفان خود، دچار افت بدنی نشوند.

محمدسیفی با تاکید براینکه در سایه شیوع ویروس کرونا، پارسال بزرگترین رویدادهای ورزشی جهان لغو و یا به تعویق افتاد که به حتم تبعات و اسیب های آن در ورزش استان زنجان نیز نمود و ظهور و بروز بسیار داشته است.

وی، عموم مردم به ویژه جوانان را به انجام فعالیت های ورزشی در ایام کرونایی فراخواند و اظهار داشت: به علت پیشگیری از ابتلای علاقه مندان ورزش به ویروس کرونا، بهتر است افراد از انجام ورزش در محیط‌های عمومی دوری کرده و به صورت انفرادی در منزل یا فضاهای آزاد، تمرین کنند و از هر گونه تمرینات گروهی که این روزها خطرناک بوده و موجب گسترش این زنجیره می شود بپرهیزند.

http://www.abai.ir/News//60704
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی