جمعه 14 ارديبهشت 1403
پهلوان مثل یزدانی؛ طلای المپیک نوش جان تیلور

پهلوان مثل یزدانی؛

پهلوان مثل یزدانی؛
طلای المپیک نوش جان تیلور
- ۲ روز بعد از شکست آزادکار کشورمان مقابل حریف آمریکایی و کم شدن تب و تاب‌ها، اظهار نظر این قهرمان ارزنده کشورمان در نوع خودش جالب توجه است. یزدانی گفت: مدال طلا از دستم افتاد و در یک لحظه او گرفت و نوش جانش؛ مبارکش باشد.

به گزارش آبا به نقل از ایرنا، به طور حتم مبارزه «حسن یزدانی» برابر «دیوید تیلور» آمریکایی در بازی‌های المپیک توکیو یکی از حساس‌ترین و جذاب‌ترین مسابقات کشتی سال‌های اخیر بود. دنیای کشتی برای جذاب شدن و فراگیر شدن به چنین مبارزات و نمایش‌هایی احتیاج دارد. سوای نتیجه به دست آمده، این مبارزه و همچنین کشتی کایل اسنایدر و عبدالرشید سعدالله‌یف همان مبارزاتی است که اتحادیه جهانی کشتی بعد از تهدید شدن به حذف از بازی‌های المپیک بعد از المپیک ۲۰۱۲ لندن به آن نیاز داشت.

چنین هیجان و مبارزاتی به طور حتم کشتی را ماندگارتر و جذاب‌تر خواهد کرد. اهمیت این مبارزه آنقدر مهم بود که برای اهدای مدال المپیک شخص «نناد لالوویچ» رییس اتحادیه جهانی کشتی حضور پیدا کرد و مدال قهرمانان وزن ۸۶ کیلوگرم را اهدا کرد.

حسن یزدانی آزادکار شایسته کشورمان بعد از این شکست میلیمتری انگیزهاش بعد از المپیک دوچندان خواهد شد و راه موفقیت برای او هموارتر خواهد شد.

او یک شب بعد از کسب مدال نقره المپیک در گفت‌وگویی، اظهار داشت: جای تشکر دارد از همه ملی‌پوشان کشتی و حریفان تمرینی و مربیان که زحمت کشیدند؛ برای مبارزه با تیلور با مربیان و سرمربی تیم ملی مشورت داشتیم و تاکتیکی را در تمرینات با توجه به شناختی که از حریف آمریکایی داشتم، برنامه‌ریزی کردیم.

دارنده مدال طلا و نقره بازی‌های المپیک ادامه داد: ۲ مرتبه با او کشتی گرفته بودم و می‌دانستم شیوه کشتی او چگونه است و از قبل برنامه خودم را به سرمربی انتقال دادم و سرمربی تیم ملی نیز نکاتی را گوشزد کرد و با هم هماهنگ بودیم تا زمان مسابقه؛ ۵ دقیقه و ۴۳ ثانیه برنامه خود را اجرا کردم و خوب اجرا شد و تمام کشتی دست من بود؛ اما گاهی آن چیزی را که می‌خواهی نمی‌شود و اتفاق نمی‌افتد و ان شالله بتوانیم در مسابقات آینده لایق پوشیدن تیم ملی باشیم و افتخارآفرین باشیم.

وی ادامه داد: مبارزه آخرم کام ملت را تلخ کرد. مردم به من محبت دارند و این چند روز از طریق مختلف جویای حال من بودند و محبت مردم کشورم همیشه شامل حال من بوده و منم قطعا برای خوشحالی مردم در هر میدانی حضور پیدا می‌کنم کم نمی‌گذارم. اگر این اتفاق رخ داد اشتباه خودم بود. یک زمانی قسمت نیست و حریم و هم بیشتر زحمت کشید و خواستن او از من بیشتر بود و یک جایی از کشتی شاید من دیگر قانع شده بودم که مدال طلا در دستمان است اما در یک لحظه افتاد و او مدال را گرفت؛ نوش جانش و مبارکش باشد.

اما آن چیزی که بیش از همه موجب ناراحتی مردم و همه علاقمندان به کشتی شد، ناراحتی و گریه‌های پهلوان کشورمان بود؛ ناراحتی‌هایی که کشتی کشورمان نیز آن را با بسیاری از قهرمانان خود از جمله جهان پهلوان تختی تجربه کرده بود. ناراحتی‌ها و گریه‌ها تختی بعد از بسیاری از شکست‌هایی که داشت، بعد از چهارمی بازی‌های المپیک ۱۹۶۴ و یا نقره المپیک ۱۹۶۰ رم.

تختی که همه وجودش برای مردم بود و تنها برای مردم کشتی می‌گرفت و می‌دانست که با موفقیت او خوشحال خواهند شد. روزنامه کیهان بعد از بازی‌های المپیک ۱۹۶۰ رم و کسب مدال نقره از سوی جهان پهلوان تختی در آن زمان تیتر ماندگاری را درج کرد: «بخندیم تا تختی نگرید.»

http://www.abai.ir/News/1/60948
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی