سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
تاريخ:سی و يکم مرداد 1400 ساعت 12:43
کد : 60984

مسابقات پارا المپیک

مسابقات پارا المپیک ورزشکاران افغان

 مسابقات پارا المپیک ورزشکاران افغان
پایان مسابقات برای ورزشکاران افغان پیش از آغاز

- کمیته پارا المپیک افغانستان اعلام کرد دو وزرشکار افغان به دلیل شرایط کنونی افغانستان موفق به خروج به موقع از این کشور برای حضور در رقابت ها نشدند.

به گزارش آبا به نقل از پایگاه خبری « تلگراف ایندیا » هند، « آرین صدیقی » رئیس کمیته ملی پاراالمپیک افغانستان در لندن اعلام کرد دو ورزشکار پاراالمپیکی که قرار بود در مسابقاتی که از ۲۴ اوت ( ۲ شهریور ) در توکیو آغاز می شود شرکت کنند به دلیل شرایط کنونی این کشور موفق به خروج به موقع نشدند و نمی توانند در این بازی ها شرکت کنند.

او در ادامه افزود قرار بود دیروز به توکیو برود و خدادادی و رسولی دو ورزشکار افغان نیز امروز به او ملحق شوند.

آرین صدیقی گفت در دهه های گذشته پیشرفت هایی در ورزش این کشور بدست آمده بود که حالا با روی کار آمدن دوباره طالبان آینده ورزش در این کشور با ابهام مواجه می شود.

ذکیه خدادادی ۲۳ ساله از هرات هفته گذشته در شبکه ها اجتماعی درباره حضور خود به عنوان اولین زن افغان در مسابقات تکواندو پاراالمپیک ابراز خوشحالی و امیدواری کرده بود.

ورزشکاران افغان برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ به مسابقات پاراالمپیک راه پیدا کردند و تا کنون موفق به کسب هیچ مدالی نشده اند.

« روح الله نیک پی » اولین مدال آور افغانستان در مسابقات المپیک ۲۰۰۸ پکن در رشته تکواندو است که موفق به کسب مدال برنز در آن مسابقات شد.


 

http://www.abai.ir/News/1/60984
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی