شنبه 15 ارديبهشت 1403
تبعیض‌ها کاهش یافت

عزیزی‌خادم:

عزیزی‌خادم:
نگاه‌ها به فوتبال بانوان تغییر کرده است
رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه تبعیض‌ها بین فوتبال مردان و زنان کاهش یافته و این روند باید ادامه یابد گفت: نگاه‌ها به فوتبال زنان از سوی مسوولان کشور و ورزش تغییر کرده است.

به گزارش آبا به نقل از ایرنا؛ «شهاب‌الدین عزیزی‌خادم» امروز سه‌شنبه در حاشیه بازدید «انسیه خزعلی» معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از اردوی تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان اظهار داشت: صعود تیم ملی بانوان ایران به جام ملت‌ها که تاریخی و افتخارآفرین بود را تبریک می گویم. امروز هر ایرانی به تیم ملی فوتبال بانوان افتخار می‌کند.

عزیزی‌خادم گفت: تیم بانوان ایران از رنکینگ آسیا خارج شده بود اما امروز موجب افتخار است. آنها در مسیری پرتلاطم قدم گذاشتند و به موفقیت رسیدند. فدراسیون نیز از این تیم حمایت کرد و سعی کردیم تبعیض را در کاهش دهیم. با وجود مشکلات مالی تلاش ما این بود تا امکانات مناسبی در اختیار تیم قرار دهیم و بیش از ۱۰ اردو هم برگزار کردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: اولین بار است معاون بانوان رییس جمهوری در اردوی تیم ملی زنان حضور پیدا می‌کند و این مساله نشان از که نگاه‌ها به سمت تغییر و توسعه فوتبال زنان است.امیدوارم در نهایت بتوانیم نگاه برابری ایجاد کنیم.

وی افزود: تیم ملی فوتبال زنان بسیار با انگیزه است و جا دارد از حضور مسوولان وزارت ورزش و ریاست جمهوری تشکر کنم. اکنون امکانات آنها با تیم مردان یکی است و امیدوارم در مسابقات قهرمانی آسیا سربلند شوند و اگر نتیجه نگیرند هم اتفاقی رخ نمی‌دهد. همانگونه که فوتبال مردان با افتخار در صدر قاره کهن قرار دارد و دارای لیگ منسجمی است باید تلاش کنیم در بانوان هم روز به روز شرایط بهتری داشته باشیم.

وی در خصوص تیم مردان نیز گفت: هیچ فردی نمی‌تواند فراموش کند که هفت ماه پیش تیم ملی ایران در چه وضعیتی قرار داشت و امروز در صدر رنکینگ تیم‌های ملی بدون شکست قرار دارد. این مهم به لطف همکاری، قاب صادقانه و نیت دوست رخ داده و این مسیر پرتلاطم هموار شد. باید از کادرفنی و بازیکنان تیم ملی تشکر کنم چراکه سریعترین و ارزان‌ترین صعود رخ داده است.

http://www.abai.ir/News/1/61155
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی