سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
امیری: در گذشته برخی مربیان از ورزشکاران پارالمپیکی پول می‌گرفتند

دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو:

 دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو:
مربیان از ورزشکاران پارالمپیکی پول می‌گرفتند
دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو در رشته دوومیدانی گفت: متاسفانه گاهی شاهد بودیم که در گذشته برخی مربیان دوومیدانی در کنار حقوق کمیته از شاگردان خود تقاضای پاداش می‌کردند که با تدبیر رییس کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان دست این مربیان از اردوها قطع شد.

«حامد امیری» روز یکشنبه به گزارش آبا به نقل از خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مربی اختصاصی داشتم اما به بهانه اینکه حقوش کم است و دنبال مبلغ زیادی بود قطع همکاری کرد. در کنار فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک باور داریم، مربی باید ابتدا نتیجه کارش مشخص شود، بعد ادعای افزایش حق و حقوق داشته باشد. «محمود خسروی‌وفا» همیشه جانب ورزشکاران و مربیان را دارد و اگر کار مربی خوب بود حتما کمک می‌کرد، اما مربی من صبر نکرد چون شاگرد خصوصی داشت. در ایران فقر مربی برای ورزشکاران جانباز و معلول داریم و امیدوارم به زودی مربی من انتخاب شود. البته می‌توانستیم از مربیان خارجی استفاده کنیم اما شرایط تحریم و نرخ ارز اجازه این کار را نمی‌دهد.

دارنده مدال طلا پارالمپیک توکیو ادامه داد: تنها تمرین کردن امتیاز ویژه نیست. من همیشه عاشق تمرین گروهی هستم اما شرایط تمرین در اهواز به گونه‌ای بود که نتوانستم حضور پیدا کنم. ویلچر من سایز بزرگ است و برای سرویس‌های هتل اهواز مشکل داشت. به فدراسیون و کمیته هم اعلام کردم که اگر اردو در کویر باشد حضور پیدا می‌کنم. برای طلا پارالمپیک ماه‌ها دور از خانه بودم. اکنون نیز در برف و باران خرم‌آباد تمرین می‌کنم.

امیری که به دنبال سه مدال طلا در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین است در این زمینه افزود: تمام تلاش خود را خواهم کرد تا بتوانم فردی مفید در کاروان اعزامی ایران باشم. تمریناتم را چند برابر کرده تا در هانگژو بتوانم در سه رشته پرتاب وزنه، پرتاب نیزه و پرتاب دیسک به مدال برسم. البته باید مربی در کنارم باشد تا نقاط ضعف من را یادآور شود. همیشه تلاش می‌کنم تا بتوانم در بهترین شرایط باشم. البته این شرایط را نیز تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهم داد. اگر مربی اختصاصی داشته باشم می‌توانم در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس هم افتخارآفرینی کنم.

وی این را هم عنوان کرد: رییس انجمن پارادوومیدانی باید توانایی مدیریت این رشته را داشته و بتواند به خوبی شرایط را برای ورزشکاران فراهم کند. البته «سیدمحمدشروین اسبقیان» رییس فدراسیون و «مسعود حمیدی» دبیر فدراسیون در این زمینه تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت و همیشه با قهرمانان در ارتباط هستند. من هم تمام فعالیت‌های خود را در زمینه تمرینات و آمادگی به آنان و «بهمن رضایی» سرمربی تیم ملی پارادوومیدانی گزارش می‌دهم. برای مدیریت ورزشکاران و برنامه‌ریزی آنان به فردی جهادی نیاز است.

قهرمان سابق مردان آهنین ایران با اشاره به اقدامات خوب کمییته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان گفت: در گذشته مربیانی بودند که در کنار حقوق فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک از ورزشکاران نیز مبلغی می‌گرفتند. با تلاش کمیته و فدراسیون غربالگری لازم بین مربیان انجام و دست برخی از افراد زیاده خواه از اردو کوتاه شد. این یک کار بزرگ بود و باید از محمود خسروی‌وفا، اسبقیان و حمیدی تشکر کنیم. کمیته و فدراسیون همیشه هوای برای مربیان زحمت کش در رشته دوومیدانی را دارند.

پاداش ورزشکاران چند مداله از دیگر موضوعات مورد نظر امیری بود. وی در این زمینه اظهار داشت: بله این امر در گذشته وجود داشته است اما کمیته ملی پارالمپیک و شخص محمود خسروی وفا به گونه‌ای عمل خواهد کرد که زحمات ورزشکاران جبران شود. در این زمینه نگرانی ندارم و تلاشم این است تا سه مدال طلا را برای کاروان ایران به ارمغان بیاورم.

http://www.abai.ir/News/1/61211
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی