جمعه 21 ارديبهشت 1403
رییس انجمن اسکیت هاکی: به کسب مدال در قهرمانی آسیا امیدواریم

رییس انجمن اسکیت هاکی:

رییس انجمن اسکیت هاکی:
به کسب مدال در قهرمانی آسیا امیدواریم
رییس انجمن اسکیت هاکی روی یخ گفت: حضور در جام‌جهانی قرقیزستان مقدمه‌ای برای حضور قدرتمند تیم‌های ملی زنان و مردان در پیکارهای قهرمانی آسیا در سنگاپور خواهد بود که به کسب مدال بسیار امیدواریم.

کاوه صدقی به گزارش آبا به نقل از ایرنا، اظهار داشت: با ساخته شدن پیست اسکی هاکی روی یخ ایرانمال توانستیم عضو فدراسیون جهانی شویم. اگر کشوری پیست نداشته باشد، فدراسیون جهانی آن کشور را به عضویت قبول نمی‌کند.

وی افزود: در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا اعزامی نداشتیم. اسفند امسال اولین حضور ما در جام جهانی دویژن (سطح) ۴ خواهد بود. با قرقیزستان میزبان این رقابت‌ها، فیلیپین، کویت، مالزی و سنگاپور مسابقه خواهیم داشت. عرصه جهانی و رقابت‌ها خیلی سخت است. در این مسیر به عنوان سرمربی از کمک مربیان هم بهره بردم.

رییس انجمن اسکیت هاکی عنوان کرد: سه ماه پیش به مسابقات بین‌المللی کاپ امارات رفتیم و با تیم‌های دویژن یک و دو دنیا بازی کردیم و اگر چه در همه دیدارها شکست خوردم اما تجربه خوبی بود. در همان تورنمنت با ۲ مربی روس به تفاهم رسیدیم و کمپ ۱۰ روزه‌ای را زیر نظر این ۲ مربی در ایران برگزار کردیم. این ۲ مربی روسی دستورالعمل‌هایی را ارایه دادند که نیاز به دیدار تدارکاتی بود و به همین دلیل تیمی از ترکیه به ایران دعوت شد.

وی ادامه داد: در دیدار نخست ۷ بر ۳ برابر ترکیه شکست خوردیم و در دیدار دوم و در وقت اضافی به تساوی ۷ بر ۷ رسیدیم و در ضربات پنالتی شکست خوردیم. در بازی بعدی ۹ بر ۶ به برتری رسیدیم. اگر بدون دیدارهای تدارکاتی به جام جهانی می‌رفتیم، این شکست‌ها را باید در آن رقابت تجربه می‌کردیم. در بازی آخر ۵ هزار نفر بازی را از نزدیک دیدند و وزیر ورزش و جوانان نیز حضور داشتند و ضمن آنکه به صورت مستقیم نیز پخش تلویزیونی شد.

صدقی ادامه داد: فشار این بازی تجربه ویژه‌ای برای هاکی‌بازان بود تا در جام جهانی قرقیزستان با آمادگی حاضر شوند.

وی اضافه کرد: با صد درصد ظرفیت و توان عازم جام جهانی قرقیزستان خواهیم شد. قرقیزستان به تیم دوم روسیه معروف است و الان بخاطر استفاده از بازیکنان قانونی در سطح دویژن۴ قرار گرفته است اما در واقع در سطح یک قرار دارد و برابر آن شانسی نداریم. تیم دوم سنگاپور الان سه سال است که بدنبال کسب میزانی مسابقات آسیایی است و آمادگی لازم را دارد. باید برابر کویت، فیلیپین و مالزی نتیجه لازم را بگیریم تا صاحب مدال شویم. کویت ۳۰ سال است تیم ملی هاکی دارد و در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کند. این تیم ۵ بازیکن از کشور چک دارد.

رییس انجمن اسکیت هاکی خاطرنشان کرد: هاکی‌بازان از دهم تا ۱۹ اسفند در جام جهانی قرقیزستان شرکت می‌کنند. حضور در این پیکارها مقدمه‌ای است برای حضور قدرتمند تیم‌های ملی زنان و مردان در پیکارهای قهرمانی آسیا در سنگاپور خواهد بود که ۶ ماه بعد از جام جهانی برگزار می‌شود. در اسفند سال ۱۴۰۱ نیز باید در بازی‌های زمستانی چین حضور یابیم.

وی اظهار داشت: «سیدرضا صالحی امیری» رییس کمیته ملی المپیک قول داد تا ۵۰ درصد هزینه بلیت اعزام تیم به جام جهانی را پرداخت کند.

http://www.abai.ir/News//61219
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی