جمعه 28 ارديبهشت 1403
تاريخ:بيست و ششم ارديبهشت 1401 ساعت 15:53
کد : 61360

شمشیربازی سابر ایران

شمشیربازی سابر ایران
به گزارش پایگاه خبری آبا
شمشیربازی سابر ایران در حالی استفاده از پشتوانه ها را در دستور کار قرار داده است که در گرند پری ایتالیا هیچ خبری از اعزام این پشتوانه ها نیست.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، سابر ایران سه مسابقه از مهمترین رویدادهای پیش روی خود در سال 2022 را پشت سر گذاشت که البته فراز و فرودهایی هم در این سه جام جهانی داشت و انتظار می‌رود در ادامه مسابقات این فصل بیشتر در جهت صعود قرار بگیرد.

یکی از مهمترین مسائلی که در مورد این تیم رخ داد، تغییر ترکیب بود. کادرفنی تیم ملی شمشیربازی سابر ایران پس از دو جام جهانی گرجستان و مجارستان تصمیم گرفت رویکرد متفاوتی در پیش بگیرد و از بازیکنان جوان تر در ترکیب خود استفاده کند. البته نفراتی مثل محمد فتوحی و فرزاد باهر سن زیادی ندارند اما با توجه به سابقه حضورشان در تیم ملی سابر، نتوانستند رضایت کادرفنی را در نتیجه گیری جلب کنند از این رو تصمیم گرفته شد که از پشتوانه ها در تیم ملی استفاده شود.

در جام جهانی مادرید نیز نیما زاهدی در ترکیب اصلی تیم ملی قرار گرفت که با توجه به دوری دوساله اش از مسابقات، در اولین رقابت توانست به نسبت خوب کار کند. زاهدی پیش از المپیک هم توانایی خود را نشان داده بود.

امیر حسین شاکر دیگر سابریستی است که مد نظر کادرفنی قرار گرفت اما فعلا در اعزام ها قرار نگرفته است.

یکی از نکات ابهام آمیز در مورد بحث جوانگرایی این است که انتظار می رود اگر استفاده از پشتوانه ها در دستور کار کادرفنی قرار گرفته است، پس در عمل هم به طور جدی از این رویکرد دفاع کند. برای نمونه این انتظار وجود داشت که برای گرند پری ایتالیا، نیما زاهدی هم جزو اعزامی ها باشد که این اتفاق رخ نداد این در حالی است که کشورهای دیگر با تعداد نفرات بالایی در ایتالیا حاضر می شوند. برای نمونه ازبکستان و قزاقستان چهار شمیرباز و اوکراین که در جنگ به سر می برد با 11 نفر در این مسابقات حضور دارد.

حتی عراق هم چهار شمشیرباز دارد اما ایران تنها با دو نفر(علی پاکدامن و محمد رهبری) شرکت می کند.

در اینجا این سوال پیش می آید که اگر قرار است به نفرات جوان تر بها داده شود و در ترکیب اصلی تیم باشند، پس چرا خبری از اعزام آنها به ایتالیا نیست. ممکن است بحث مالی دلیل این مسئله باشد اما اگر سابر ایران می‌خواهد در بین قدرت های جهان باقی ماند و همچنان مدعی باشد محکوم به این است که در مسابقات پر رنگ‌تر ظاهر شود چون نفرات جوان تر تیم نیز باید میدان دیده شوند.

سابر ایران مسابقات قهرمانی آسیا کره جنوبی و قهرمانی جهان مصر را در پیش دارد که انتظار نمایش قابل قبولی از این تیم وجود دارد اما اکنون این سوال مطرح است نفراتی مانند زاهدی و شاکر اگر اعزام شوند، می‌توانند نیاز فنی تیم را با کمترین اشتباه برطرف کنند؟ در قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان تیم ها به دنبال مدال هستند و هر امتیازی که از دست برود ممکن است تیم را از گرفتن مدال دور کند.

استفاده از پشتوانه اتفاقی است که دیر یا زود در هررشته ورزشی رخ می دهد و خیلی طبیعی است که کم کم برخی ستاره ها کنار بروند و پشتوانه ها جایگزین آنها شوند. حالا که سابر تصمیم گرفته به این سمت گام بردارد بنابراین باید در عمل هم نشان دهد به این بازیکنان جوان اعتماد دارد از این رو باید در اعزام ها نیز بهای بیشتری به این نفرات بدهد.

*تعداد شمشیربازان هر کشور در گرند پری ایتالیا طبق اعلام سایت جهانی:
آرژانتین: 2 شمشیر
استرالیا: 4شمشیرباز
بلژیک: ۴ شمشیرباز
بنین: ۱ شمشیرباز
بولیوی: ۱ شمشیرباز
بلغارستان: ۲شمشیرباز
کانادا: ۴ شمشیرباز
چین: ۷شمشیرباز
کلمبیا: ۲ شمشیرباز
کروواسی: ۲ شمشیرباز
چک: ۱ شمشیرباز
مصر: ۵ شمشیرباز
اسپانیا: ۷ شمشیرباز
فرانسه: ۱۲ شمشیرباز
بریتانیا: ۱۲ شمشیرباز
گرجستان: ۱ شمشیرباز
آلمان: ۱۲ شمشیرباز
مجارستان: ۱۲ شمشیرباز
هند: ۳ شمشیرباز
ایران: ۲ شمشیرباز
ایرلند: ۱ شمشیرباز
عراق: ۴ شمشیرباز
جزایر ویرجین: ۱شمشیرباز
ایتالیا:۲۰ شمشیرباز
ژاپن: ۱۲ شمشیرباز
قزاقستان: ۴ شمشیرباز
کره جنوبی: ۱۱ شمشیرباز
کویت: ۴شمشیرباز
نیجریه: ۲ شمشیرباز
لهستان: ۴ شمشیرباز
رومانی: ۶ شمشیرباز
اسلوونی ۱ شمشیرباز
تونس: ۳ شمشیرباز
ترکیه: ۱ شمشیرباز
اوکراین: ۱۱ شمشیرباز
آمریکا: ۱۲ شمشیرباز
ازبکستان : ۴ شمشیرباز

http://www.abai.ir/News/1/61360
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی