سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
تاريخ:هفدهم خرداد 1401 ساعت 13:31
کد : 61385

دارنده مدال طلای بازیهای پارالمپیک توکیو

دارنده مدال طلای بازیهای پارالمپیک توکیو
گفت:
تغییر قوانین در جودو نابینایان و کم‌بینایان نه تنها سبب ارتقای سطح کیفی مسابقات شده، بلکه بعد از این دیگر حق هیچ جودوکار نابینایی در مسابقات پایمال نخواهد شد.

محمدرضا خیرالله زاده جودوکار کم‌بینا درباره علت حذفش از جدول مسابقات گرند پری قزاقستان، به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از اظهار کرد: در اولین دیدار برابر حریف ترکیه‌ای به دلیل خطای غیرورزشی که داوران مسابقه اعلام کردند عمدی بوده از جدول مسابقات حذف شدم که واقعا شوک بزرگی بود و باور نمی‌کردم شرایط این گونه رقم بخورد.

وی با اشاره به تغییر قوانین جودو نابینایان و کم‌بینایان در مسابقات گرند پری قزاقستان، گفت: در این تورنمنت یکسری قوانین و اوزان تغییر پیدا کرده بود که به نفع جودوکاران نابینا تمام شد، به طوری که طبق قوانین فدراسیون جهانی، بعد از این امکان رقابت جودوکار نابینا با کم‌بینا وجود ندارد و هر ورزشکاری باید در کلاس خود در مسابقات شرکت کند که به نظر می‌رسد این مساله در افزایش سطح کیفی مسابقات نیز بی تاثیر نیست.

دارنده مدال طلا پارالمپیک توکیو خاطرنشان کرد: با تغییر قوانین به نظر می رسد که دیگر حق هیچ جودوکار نابینایی پایمال نخواهد شد و عدالت به درستی اجرا می‌شود.

وی افزود: پیش از این در مثبت ۱۰۰ کیلوگرم در مسابقات حضور پیدا می‌کردم، اما با تغییر اوزان در مثبت ۹۰ کیلوگرم رقابت خواهم کرد که قطعا با این تغییرات مسابقات به لحاظ کیفی در سطح بالایی برگزار می‌شود.

خیرالله زاده اظهار کرد: با تمرینات خوبی که داشتم به دنبال مدال طلا گرند پری بودم که متاسفانه شرایط کسب مدال فراهم نشد. البته ناامید نیستم و برای تکرار مدال طلا پارالمپیک در مسابقات آینده به سختی تلاش خواهم کرد.

وی در پایان یکی از برنامه های خود را شرکت در مسابقات جهانی آذربایجان در اواخر مهر عنوان کرد و گفت: در این تورنمنت چون سهمیه بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس توزیع می‌شود، سعی دارم ضمن ارتقای رنکینگ خود با کسب مدال، ناکامی که در گرند پری قزاقستان داشتم را نیز جبران کنم.

http://www.abai.ir/News/1/61385
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی