پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403
تاريخ:دوازدهم تير 1401 ساعت 13:37
کد : 61446

به گزارش پایگاه خبری آبا

به گزارش پایگاه خبری آبا
تیم ملی والیبال نشسته
تیم ملی والیبال نشسته که به دلیل ابتلا به بیماری فلج اطفال دچار معلولیت شده است، می‌گوید؛ همیشه با توکل به امام رضا (ع) که بزرگ ترین حامی او در زندگی بوده توانسته به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، هادی رضایی در سن ۴ سالگی‌ به دلیل مبتلا شدن به بیماری فلج اطفال، از سمت پای راست، دچار معلولیت شده است. خودش می‌گوید که ابتدای بیماری، این مساله تا مدت‌ها اذیتش می‌کرده، اما به مرور زمان این مساله برای او و خانواده‌اش عادی شده تا اینکه در نهایت پس از آشنایی‌اش با ورزش معلولان و استمرار و مداومتش در تمرین‌ها و میادین، موفقیت‌های ورزشی سراغش آمده است.

رضایی سال ها در عرصه های مختلف ورزشی فعال بوده و اینک سرمربی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان است. رضایی در آذرماه ۱۳۳۹ در شهر مشهد و خانواده‌ای برخوردار از دو خواهر و یک برادر به دنیا آمده، او یک دختر و یک پسر دارد. پسر او نیز حرفه پدر در ورزش را ادامه داده و اکنون داور رسمی فوتبال نیز هست.

او که در شهر مقدس مشهد متولد و بزرگ شده، در ابتدا وجود بابرکت امام رضا(ع) و سپس خانواده‌اش را بزرگ‌ترین حامی خود در طول زندگی‌اش می‌خواند و می‌گوید: هر زمان در هر کاری دچار مشکل می‌شوم، به امام رضا (ع ) رجوع می‌کنم.

در ادامه گفت‌وگو ایسنا با هادی رضایی را می‌خوانیم:

هادی که در شهر مقدس مشهد متولد و بزرگ شده، در ابتدا وجود بابرکت امام رضا(ع) و سپس خانواده‌اش را بزرگ‌ترین حامی خود در طول زندگی‌اش می خواند و می گوید: هر زمان در هر کاری دچار مشکل می شوم، به امام رضا رجوع می کنم. با هم این گفت و گو را می خوانیم.جانباز نیستم، اما افتخار همکاری با جانبازان را دارم
من اواخر دهه ۳۰ در شهر مقدس مشهد به دنیا آمدم. در حال حاضر دو فررند پسر و دختر دارم که پسرم دانشجوی سال آخر رشته مدیریت بحران است و دخترم نیز دکترای صنایع دارد، البته فرزندانم در حال حاضر در خارج از کشور زندگی می‌کنند. دو خواهر و یک برادر دارم که هیچ کدام فعالیت ورزشی ندارند و فرزند اول خانواده هستم، هرچند جانباز نیستم اما افتخار همکاری با جانبازان را دارم.

به طور اتفاقی با والیبال نشسته آشنا شدم

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، من در رشته‌های هندبال، بسکتبال، والیبال، پینگ پنگ و شطرنج فعالیت می کردم و با پشتکار و ممارست در تمرین‌های ورزشی توانستم در رشته هندبال، قهرمان آموزشگاه‌های کشور شده و به اردوی جوانان راه پیدا کنم. بعد از انقلاب اسلامی نیز با توجه به شروع فعالیت ورزش معلولین در سال ۱۳۵۹ به طور اتفاقی با والیبال نشسته آشنا شدم، در آن زمان به دلیل مشکلی که برای مربی وقت والیبال نشسته استان خراسان پیش آمده بود، به عنوان بازیکن و مربی همراه تیم به شهر تبریز رفته و اولین دوره مربیگری والیبال نشسته را تجربه کردم، در سال ۱۳۶۴ هم به عضویت تیم ملی والیبال نشسته درآمده و در اولین سفر برون‌مرزی و کسب تجارب بین‌المللی به کشور نروژ رفتم، رشته والیبال برای نخستین بار در سال ۱۹۸۰وارد بازی‌های پارالمپیک شد، ایران نیز نخستین حضور خود را در سال ۱۹۸۸ تجربه کرد و در بخش والیبال نشسته به مقام قهرمانی رسید که در نوع خود تجربه جالبی بود.
تیم کشورمان از آن زمان به بعد همواره پای ثابت رشته والیبال نشسته بود و در مجموع در ۹ دوره حضورش شامل قهرمانی در ۱۹۸۸ سئول، ۱۹۹۲ بارسلون، ۱۹۹۶ آتلانتا، ۲۰۰۰ سیدنی، ۲۰۰۸ پکن، ۲۰۱۶ ریو، ۲۰۲۱ توکیو و نایب قهرمانی در ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۱۲ لندن به ۷ مدال طلا و ۲ نقره دست یافت که این امر سبب شد تا پرافتخارترین تیم پارالمپیک لقب بگیرد.

http://www.abai.ir/News/1/61446
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی