جمعه 7 ارديبهشت 1403
تاريخ:هفدهم مرداد 1401 ساعت 17:16
کد : 61500

روز خبرنگار با عاشورای حسینی

روز خبرنگار با عاشورای حسینی
تقارن روز واقعه و خبر
عبدالحمید احمدی رئیس انجمن ورزشی ‌نویسان ایران در یادداشتی به موضوع همزمانی روز خبرنگار و واقعه عاشورا پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، متن یادداشت رئیس انجمن ورزشی ‌نویسان به مناسبت روز خبرنگار به شرح زیر است:

وما رأیت الا جمیلا...

تقارن روز خبرنگار با عاشورای حسینی تقارن روز واقعه است و خبر. واقعه ای به عمق و گستردگی تاریخ و روایتی که در طی بیش از ١٤٠٠ سال بازگو می شود. اولین راوی خبر شیرزنی بود که تمامی ماجرا و حماسه را در عرصه و میدان همراهی کرده بود و پس از واقعه و تحمل بار سنگین مصیبت نیز شد زبان گویای واقعه.
روایت حسین ع و کربلا و عاشورا به یقین پرتکرارترین روایتی است که تازگی در آن موج می زند. چرا که شخصیت اول واقعه و تمامی همراهانش در صحنه کربلا قیام و نهضتی را رقم زدند که به قول حضرت استاد جوادی آملی تبلور علم و عشق و عقل و دیانت و تقوا و طرد جهل و سفاهت و بی خردی و بی تقوایی بود. قیامی که پیام جاودانه آن آزادگی و سعادت و ایستادگی در برابر انحراف از دین پیامبر ص و نه گفتن به ظلم و جفای حاکمانی ستمگر و ظالم و غاصب بود که حتی از تیغ کشیدن بر خاندان نبی ابایی نداشتند.
و راوی روایت نیز زینب س که مظهر پاکی و صداقت و شجاعت در برابر حکومتی فاسد و دستگاهی ظالم بود که توانست علیرغم فشارها و اختناق و خفقان حاکم با روایتی دقیق، و با عنوان بلیغ و رسای "و ما رأیت الا جمیلا" صدای این واقعه و حماسه را در کاخ یزید به گوش جهانیان رسانده و همگان را محو نگاه و بینش عمیق خود سازد.

در تقارن عاشورا و روز خبرنگار ضمن گرامیداشت نام و یاد شهید صارمی که مظلومانه در مزارشریف افغانستان به شهادت رسید باید اذعان داشت که وظیفه نگاشتن و انعکاس خبر در جهت آگاهی انسان‌ها وظیفه و تکلیفی مقدس و فراتر از یک شغل عادی و معمولی است.

لازمه انعکاس واقعیت ها برای جامعه و مردم، شناخت و اشراف دقیق از موضوع واقعه و خبر و تشخیص دقیق و درست از آن و احساس مسیٔولیت نسبت به مخاطبان در جهت دریافت خبر صحیح و منطبق با واقعیت است که دشواری کار را در این عرصه خطیر دوچندان می کند. و از همین روست که گفته اند خبرنگاران و رسانه ها چشمان بیدار و گوش های شنوای مردم و دیده‌بانان امین جامعه هستند.
براین اساس است که خبرنگار امین و صادق و مصلح و دلسوز با درنظر داشتن حرمت و قداست قلم، و با رعایت کامل امانتی که در اختیار اوست قلم خود را فقط در مسیر صلاح و اصلاح و امنیت و آرامش و پیشرفت جامعه و مردم و مقابله با هرگونه فساد و آشناکردن مردم با واقعیات و آگاهی بخشی آحاد جامعه و تأمین منافع عمومی به کار گرفته و از هرگونه قلب حقیقت و معامله و انتقام و منفعت شخصی در این مسیر پرمخاطره پرهیز می کند.
همزمان با روز عاشورای حسینی ع، روز خبرنگار بر همکاران متعهد و خدوم ایران عزیز گرامی باد.

http://www.abai.ir/News/1/61500
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی