شنبه 15 ارديبهشت 1403
تاريخ:پنجم مهر 1401 ساعت 13:09
کد : 61579

به گزارش پایگاه خبری آبا

تمرکز روی تمام بدن یا روی یک ناحیه خاص
تجهیزات ورزشی خانگی بسته به اینکه برای کار روی کدام ناحیه بدن طراحی شده‌اند، تفاوت زیادی با هم دارند. حتماً قبل از خرید اطمینان حاصل کنید که آیا قصد دارید رویکرد کلی داشته باشید یا اینکه روی ناحیه خاصی از بدن تمرکز کنید.

لوازم ورزشی متنوع روی کل بدن تاثیر می‌گذارند
وسایل ورزشی خانگی: 20 مدل بهترین لوازم تناسب اندام در خانه با خرید اینترنتی

بسیاری از لوازم تناسب اندام خانگی بسیار متنوع هستند و می‌توان از آنها برای کار روی چندین ناحیه از بدن استفاده کرد و به عبارتی دیگر مقرون‌به‌صرفه هستند. نیاز نیست که این تجهیزات، بسیار بزرگ یا پیچیده باشند.

وسایل تمرینات هوازی بیشتر مناسب تمرینات عمومی هستند به همین دلیل چندان مهم نیست که روی کدام ناحیه از بدن تمرکز کنند و از ابزار خاصی قدرتی آنها می‌توان به روش‌های مختلف برای کار روی نواحی متنوعی از بدن استفاده کرد.

تجهیزات هدفمند به متمرکز شدن تمرینات روی یک ناحیه خاص کمک می‌کنند
وسایل ورزشی خانگی: 20 مدل بهترین لوازم تناسب اندام در خانه با خرید اینترنتی

از سوی دیگر، برخی از لوازم تناسب اندام برای تمرکز روی یک ناحیه بدن طراحی شده‌اند. این موضوع در مورد ابزار قدرتی خانگی صادق است که برای استفاده به عنوان کمک‌های تکمیلی تمرینات سراسر بدن فوق‌العاده هستند. بنابراین بسیار مهم است که حتماً تجهیزاتی بخرید که بتوان از آنها برای کار روی ناحیه مورد نظرتان استفاده کنید. نواحی کلیدی که تجهیزات تناسب اندام غالباً روی آنها متمرکز هستند عبارتند از: پاها، بالاتنه و میان‌تنه (که میان تنه‌ شامل عضلات شکمی، پشت و کمر است).

وسایلی بخرید که متناسب با توانایی شما باشند
Appropriate for Your Ability - وسایل ورزشی خانگی: 20 مدل بهترین لوازم تناسب اندام در خانه با خرید اینترنتی

اگر در زمینه تمرینات خانگی تازه‌کار هستید، انتخاب وسایلی که استفاده از آنها آسان و ایمن باشد، ایده بسیار خوبی است. قاعدتاً قصد دارید که خود را به چالش بکشید به همین دلیل اگر وسیله‌ای بتواند بر اساس توانایی‌های مختلف تنظیم شود، بسیار عالی خواهد بود. یعنی اینکه شما می‌توانید شدت تمرینات خود و همچنین میزان تناسب اندام را افزایش بدهید.

برخی از وسایل ورزشی نیز مختص تمرینات پیشرفته هستند و تنها در صورتی مناسب شما خواهند بود که برای مدت زمان طولانی‌تر، این تمرینات را انجام داده باشید، مثلاً در باشگاه بدنسازی.
تعجیل برای انجام تمرینات سخت و پیشرفته نه تنها احتمال بروز مصدومیت را افزایش می‌دهد بلکه باعث ترسیدن و انصراف شما از دستیابی به تناسب اندام می‌شود. به همین دلیل، ما میزان توانایی برای هر یک از محصولات برگزیده خود را مشخص کرده‌ایم.

وسایل ورزشی که قابلیت حمل آسان را داشته باشند برای فضاهای کوچکتر فوق‌العاده هستند
mat yoga - وسایل ورزشی خانگی
اگر خوش‌شانس باشید، فضای کافی در منزل برای نصب ثابت وسایل ورزشی و حرکت ندادن آنها خواهید داشت اما اگر غیر از این باشد باید وسیله را در انتهای تمرین جمع کنید و در گوشه‌ای بگذارید. به همین دلیل به وسیله‌ای نیاز دارید که قابلیت حمل آسان داشته باشد و فضای زیادی را هم اشغال نکند.

کوچک بودن یک وسیله الزاماً به این معنی نیست که قادر به انجام کارهای خارق‌العاده نباشد به همین دلیل نگران نباشید که دارای فضای کافی در منزل برای نصب تجهیزات بزرگی مانند دوچرخه ثابت یا تردمیل نیستند. وسایلی مانند طناب ورزشی ساده می‌توانند به اندازه وسایل بزرگ و پیچیده، یک تمرین عالی برای کل بدن شما به ارمغان بیاورند.

جابجایی تجهیزات سنگین قبل و بعد از تمرین کلافه‌کننده خواهد بود پس اگر نیاز به حرکت دادن تجهیزات ورزشی دارید حتماً وسیله‌ای بخرید که حمل آن آسان باشد. اگر هم فضای زیاد و اختصاصی برای تجهیزات ورزشی دارید، وزن آنها دیگر مهم نخواهد بود اما اگر می‌خواهید که گزینه تغییر محل تمرین در منزل برقرار باشد، تجهیزات سبک‌تری خریداری کنید.

http://www.abai.ir/News/1/61579
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی