سه شنبه 25 ارديبهشت 1403

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری

 فدراسیون جهانی وزنه‌برداری
انتقاد تند نسبت به هزینه

رییس کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا نسبت به هزینه هایی که فدراسیون جهانی انجام می دهد انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از Inside the games، یوسف المنا رییس کنفدراسیون وزنه برداری آسیا که کاندیدای ریاست فدراسیون جهانی بود، نسبت به وضعیت فدراسیون جهانی انتقاد شدیدی دارد.

المنا گفت: تعداد زیادی از اعضای هیات اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) به جای تمرکز بر ورزشکاران و توسعه، در جهت منافع خود کار می کنند.هیات اجرایی از زمان انتخابات پنج بار جلسه تشکیل داده است. در آن جلسات چه حرکت های خوبی انجام شده است؟ هیچ چیزی. افرادی که با پروازهای بیزینس کلاس سفر می‌کنند تا حرفهای بیهوده بزنند.

او افرود: برگزاری یک جلسه برای فدراسیون جهانی حداقل ۶۰,۰۰۰ دلار هزینه سفر و اقامت دارد. چرا فدراسیون جهانی به دفاتری در بوداپست و لوزان نیاز دارد و حقوق زیادی به کارمندان خود پرداخت می کند؟ پول فدراسیون جهانی در ۱۰ سال گذشته کجا خرج شده است، به ویژه از زمانی که تاماش آیان در سال ۲۰۲۰ از ریاست استعفا داد. در جلسه هیات اجرایی در لوزان، من سه چیز را خواستم، بررسی دقیق ۱۰ سال قبل، مدیریت بهتر و حسابرسی داخلی و خارجی اما درخواست های من مورد قبول واقع نشد. تصمیم گرفته شد که بررسی های لازم به شش ماه قبل از انتخابات محدود شود.

المنا همچنین گفت: اگر من رییس فدراسیون جهانی بودم، سیاست من این بود که نباید کسی بیش از هشت سال در هیات اجرایی حضور داشته باشد اما اکنون افراد می خواهند برای منافع شخصی خود بمانند. از طرفی پول توسعه وزنه برداری نباید مستقیما به صورت نقدی پرداخت شود بلکه باید آن را به صورت زیرساخت، تجهیزات، پوشاک و هزینه مربیگری داده شود.

رییس قطری کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا تاکید کرد: من دو هفته بعد از انتخابات فرصت داشتم تا نسبت به رعایت نشدن قوانین در انتخابات شکایت کنم اما پس از آن وزنه برداری ممکن بود از المپیک پاریس هم خارج شود این در حالی است که من یک ورزشکار جوان بسیار آینده دار دارم که متولد سال ۲۰۰۹ است. فقط تصور کنید که او سال ها سخت کار می‌کند اما وزنه برداری از بازی های المپیک خارج شده است. ما باید برای نوجوانان امروز میراثی بسازیم.

http://www.abai.ir/News/1/61600
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی