سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
تاريخ:بيستم مهر 1401 ساعت 12:28
کد : 61601

پارالمپیک پاریس

 پارالمپیک پاریس
تلاش جودوکاران برای ارتقاء رنکینگ

مربی تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان با اشاره به اعزام جودوکاران به مسابقات جهانی باکو، گفت: با توجه به این که سهمیه پارالمپیک پاریس برای نخستین بار در این مسابقات توزیع می‌شود، تلاش جودوکاران کسب امتیاز بالا و ارتقای رنکینگ در جهانی باکو است.

فرهاد معابی ، با اشاره به شروع اردوی جودوکاران نابینا و کم‌بینا از ۲۲ مهر در آزادی، اظهار کرد: اردوی آماده‌سازی جودوکاران اعزامی به مسابقات جهانی باکو از ۲۲ مهر با حضور ۸ ورزشکار در سالن جودو آزادی شروع می‌شود و تا ۶ آبان ادامه خواهد داشت. البته هنوز تعداد نفرات اعزامی به باکو مشخص نیست و در پایان این اردو معلوم می‌شود چه تعداد جودوکار برحسب شانس مدال‌آوری به این تورنمنت اعزام می‌شوند.

وی گفت: رقابتهای جهانی باکو اولین مرحله کسب سهمیه پارالمپیک پاریس است، جودوکاران باید با کسب بالاترین امتیاز در جهت ارتقای رنکینگ خود تلاش کنند تا سهمیه را به راحتی از دست ندهند.

مربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان در پاسخ به این پرسش که وضعیت جودوکاران را از نظر رنکینگ برای کسب مدال در جهانی باکو چگونه ارزیابی می کنید؟ افزود: بعد از پارالمپیک توکیو هیچ جودوکاری دارای رنکینگ نیست و باید در مسابقات جهانی، گرندپری و گرند اسلم با کسب بالاترین امتیاز رنکینگ خود را افزایش دهند، بنابراین در مسابقات جهانی باکو وضعیت هیچ کدام از جودوکاران برای کسب مدال مشخص نیست و بعد از این رقابتها جایگاه آنها بر حسب امتیازات کسب شده از نظر رنکینگ تعیین خواهد شد.

معابی پیرامون این پرسش که با توجه به تغییر قوانین در جودو نابینایان و کم‌بینایان، آیا این مساله در عملکرد جودوکاران تاثیر خاصی دارد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: جودوکاران مشکل خاصی با تغییر قوانین ندارند، حتی این مساله به نفع جودوکاران نابینا شده تا در شرایط برابر برای کسب مدال تلاش کنند. البته با تغییر قوانین، ورزشکاران باید در ۴ وزن ۶۰، ۷۳، ۹۰ و مثبت ۹۰ کیلوگرم در دو گروه B۱ و B۲ (نابینایان و کم‌بینایان) با حریفان خود رقابت داشته باشند.

وی در پایان یکی از مشکلات جودوکاران را برخوردار نبودن از حریف تمرینی عنوان کرد و گفت: در اردوی قبلی به دلیل نداشتن حریف تمرینی مجبور شدیم اردوی خود را در مشهد برگزار کنیم، البته در این اردو سعی کردیم از جودوکاران المپیکی افراد سالم در ۲ مرحله اردوی پایانی قبل از اعزام به مسابقات جهانی استفاده کنیم تا جودوکاران را در بهترین شرایط راهی این مسابقات کنیم.

http://www.abai.ir/News/1/61601
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی