يک شنبه 16 ارديبهشت 1403
تاريخ:بيست و پنجم آبان 1401 ساعت 12:53
کد : 61670

فدراسیون جودو

 فدراسیون جودو
واکنش تند رییس انجمن جودوی نابینایان
در حالی که فدراسیون جودو نسبت به اعزام وحید جدی به عنوان یک ورزشکار سالم به رقابتهای قهرمانی کم‌بینایان و نابینایان جهان اعتراض کرده است، رییس انجمن جودوی نابینایان و کم‌بینایان می‌گوید که این ورزشکار برای شرکت در این رقابتها تاییدیه کلاس‌بندی بین‌المللی دارد.

علیرضا امینی به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا ، درباره انتقاد فدراسیون جودو نسبت به اعزام وحید جدی به رقابتهای قهرمانی نابینایان و کم‌بینایان جهان مبنی بر سالم بودن این ورزشکار، اظهار کرد: براساس کلاس بندی بین‌المللی که قبل از رقابت جودوکاران در مسابقات جهانی توسط پزشکان متخصص فدراسیون بین‌المللی نابینایان و کم‌بینایان صورت می گیرد، وی تا 2024 کلاس بین‌المللی B2 (کم‌بینا) دارد و مشکلی برای حضور وی در مسابقات وجود نداشت. البته او قبل از اعزام به این تورنمنت توسط دکتر نجفی نماینده فدراسیون جهانی تاییدیه پزشکی دریافت کرده بود و مشکلی برای اعزام نداشت.

وی گفت: جدی 3 سال است که در مسابقات قهرمانی کشور جودوی نابینایان و کم‌بینایان شرکت می‌کند و کلاس ملی دارد، امسال نیز برای این که کلاس بین‌المللی دریافت کند در مسابقات جهانی باکو شرکت کرد که موفق به کسب مدال طلا شد، واقعا من نمی‌دانم آیا ملاک تشخیص سالم یا کم‌بینا بودن این جودوکار باید توسط فدراسیون جودو مورد بررسی قرار بگیرد؟ در این زمینه نه فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان و نه فدراسیون جودو ملاک تشخیص نیستند و تنها پزشک مورد تایید فدراسیون جهانی می‌تواند تشخیص نهایی را اعلام کند.

رییس انجمن جودوی نابینایان و کم‌بینایان خاطرنشان کرد: در باکو نیز 2 نفر از پزشکان متخصص فدراسیون بین المللی نابینایان و کم‌بینایان با وجود این که وحید جدی تاییدیه کلاس از داخل کشور داشت پس از گرفتن عکس رنگی و راستی آزمایی تشخیص می دهند که وی دارای کلاس B2 هست یا خیر تا مجوز حضور در مسابقات را برای او صادر کنند، حال چطور فدراسیون جودو ادعا می‌کند که این جودوکار سالم است؟ فدراسیون جودو به جای این که پیروزی و موفقیت این جودوکار را به فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان تبریک بگوید، موفقیت وی را زیر سوال می‌برد، مگر فدراسیون جودو ملاک تشخیص است که بگوید این جودوکار سالم است یا کم‌بینا.

امینی در پایان گفت: انتقاد فدراسیون جودو از این جودوکار جز تشویش اذهان، چیز دیگری نیست. در باکو پس از کسب 3 مدال طلا، تمام حریفان جهانی این موفقیت را به جودوکاران ما تبریک گفتند اما متاسفانه فدراسیون جودو عملکرد این ورزشکار را زیر سوال می‌برد که دور از انصاف است.

http://www.abai.ir/News/1/61670
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی