پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403
تاريخ:هفدهم فروردين 1402 ساعت 12:36
کد : 61783

با دختر اسکی‌باز ایران که تاریخ‌سازی کرد

با دختر اسکی‌باز ایران که تاریخ‌سازی کرد
"به باشگاه قهرمانان دنیا خوش آمدید"
شاید بسیاری از ما ضرب‌المثل «خواستن توانستن است» را شعاری بدانیم و با پوزخندی از کنارش رد بشویم اما برای دختری که به باشگاه قهرمانان اسکی جهان راه پیدا کرد، واقعیتی غیرقابل انکار است.

به گزارش پایگاه خبری آبا ورزش را از شنا آغاز کرد و به تیم ملی رسید. مدال‌های مختلفی کسب کرد و تجربه حضور در مسابقات بین‌المللی را هم به دست آورد تا اینکه عاشق رشته‌ای شد که شاید از دید دیگران شنا کردن خلاف جهت رودخانه باشد اما خودش قبول ندارد و برای نقض این حرف گذری به تاریخ می‌زند.

سمانه بیرامی باهر مطرح‌ترین زن اسکی ایران در بخش صحرانوردی پس از سال‌ها تلاش در سال ۱۴۰۱ تاریخ‌سازی کرد و به عنوان اولین زن ایرانی به فینال رقابت‌های قهرمانی جهان راه پیدا کرد. تجربه‌ای که می‌گوید «فکر نمی‌کنم شادی آن سال‌ها از دلم بیرون برود». او با خبرنگار ایسنا به گفت‌وگو نشست و راوی داستان المپیکی شدنش، رسیدن به باشگاه برترین‌های جهان و تلخی‌ها و شیرینی‌های این مسیر شد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

قبول دارید اسکی ورزشی لاکچری است؟

اخیرا این را قبول کرده‌ام چون هزینه‌ها بالا رفته و بلیت‌های پیست و لوازم گران‌تر از قبل شده است. قبلا هم این عقیده را داشتم اما شرایط برای تهیه لوازم و بلیت آسان‌تر بود اما اکنون با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی به نظرم خیلی سخت‌تر شده است.

چگونه پای شما به اسکی باز شد؟

قبل از اینکه وارد اسکی شوم در تیم ملی شنا بودم و در بازی‌های کشورهای اسلامی سه مدال کسب کردم. در حین اسکی هم سه سالی تابستان‌ها در تیم ملی دوچرخه‌سواری بودم و بارها در مسابقات اولتارا ماراتن ترکیه شرکت کردم. دو سال اول شدم و یک سال هم سوم. مسابقاتش ۴۶ کیلومتر بود.

۱۲ سال قبل کارم را شروع کردم و از همان زمان هم وارد تیم ملی شدم. با خانواده‌ام تفریحی اسکی آلپاین می‌رفتیم و بعد از اینکه متوجه شدم رشته‌ای وجود دارد که کوه‌ها را سر بالا اسکی می‌کنند، جذب این رشته شدم. ۹ سالی است که در اکثر مسابقات صحرانوردی ایران اول می‌شوم.
 

http://www.abai.ir/News/1/61783
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی