پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403
تاريخ:هفدهم فروردين 1402 ساعت 12:41
کد : 61785

آمادگی جسمانی

آمادگی جسمانی
با فشار خون بالا
فشار خون بالا یک عامل خطر عمده برای حملات قلبی است؛ اگر فشار خون فردی ۶ میلی‌متر جیوه کاهش یابد، کاهش ۱۶ درصدی در مشکلات قلبی عروقی و ۴۲ درصدی کاهش در سکته مغزی وجود دارد بنابراین ورزش برای محدود کردن فشار خون ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایندین اکسپرس، به گفته محققان سطوح بالای آمادگی جسمانی ممکن است خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را در میان افراد مبتلا به فشار خون بالا کاهش دهد. به گفته پروفسور یاری لاوکانن، محقق دانشگاه شرق فنلاند در کوپیو، این تحقیق ۲۹ ساله، اولین مطالعه‌ای بود که به تاثیر ترکیبی آمادگی جسمانی و فشار خون بر احتمال مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی پرداخت.

وی گفت: یافته‌ها نشان می‌دهد که فعالیت بدنی ممکن است به محافظت در برابر برخی از پیامدهای مضر فشار خون بالا کمک کند.

پروفسور راجش ویجایورگیا از دپارتمان قلب و عروق، مرکز پیشرفته قلب، موسسه تحصیلات تکمیلی آموزش و تحقیقات پزشکی چندی‌گر هند توضیح می‌دهد که به‌ هر حال سطح بالایی از آمادگی جسمانی کاهش می‌یابد اما خطر مرگ قلبی عروقی در مردان را از بین نمی‌برد. با فشار خون بالا ما باید فشار خون را کنترل کنیم و این باید در افرادی که فشار خون بالایی دارند یک هدف باقی بماند.

وی بر آمادگی قلبی تنفسی در بیماران مبتلا به فشار خون تاکید می‌کند و می‌گوید تمرینات ورزشی قلب را تقویت می‌کند و به پمپاژ خون بیشتر با تلاش کمتر کمک می‌کند. نیروی وارد بر رگ‌ها کاهش می‌یابد و به‌طور خودکار فشار خون کاهش می‌یابد.

چگونه و چرا فشار خون بالا برای سلامت قلب و عروق خطرناک است؟ آیا رابطه مستقیمی بین فشار خون و بیماری‌های قلبی عروقی وجود دارد؟

فشار خون بالا منجر به افزایش بار روی قلب و عروق خونی خواهد شد که در دراز مدت منجر به آسیب دائمی می‌شود. ارتباط مستقیمی بین افزایش فشار خون با بیماری‌های قلبی عروقی مختلف مانند حمله قلبی، نارسایی قلبی، سکته مغزی یا فلج، نارسایی کلیوی و سایر بیماری‌های عروقی وجود دارد.

آیا فشار خون بالا یکی از عوامل خطرزای اصلی حمله قلبی و سکته مغزی و عامل اصلی مرگ زودرس است؟ آیا می‌توانید داده‌ها یا نمونه‌هایی را به ما بدهید؟

فشار خون بالا یک عامل خطر اصلی برای حملات قلبی است. اگر فشار خون فردی ۶ میلی‌متر جیوه کاهش یابد، ۱۶ درصد در حوادث قلبی عروقی و ۴۲ درصد کاهش در سکته مغزی وجود دارد. این اثر کاهشی بر فشار خون بالاست. فشار خون بالا به‌طور مستقیم مسئول ۵۷ درصد از کل مرگ‌های ناشی از سکته مغزی و ۲۴ درصد از کل مرگ‌های قلبی است.
 

http://www.abai.ir/News/1/61785
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی