دو شنبه 17 ارديبهشت 1403
تاريخ:نوزدهم ارديبهشت 1402 ساعت 13:52
کد : 71817

دلیل باخت

دلیل باخت
ستاره بوکس ایران
داور بین‌المللی بوکس ایران و سه‌ستاره فدراسیون جهانی، باخت دانیال شه‌بخش در مسابقات جهانی را یک اشتنباه داوری بزرگ اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا بابک بردبار، داور بین‌المللی بوکس ایران که سال‌ها تجربه قضاوت در مسابقات بین‌المللی را دارد، اعلام رای علیه دانیال شه‌بخش و بازنده اعلام کردن او مقابل «سیمئونوف روسنوف» بوکسور بلغارستانی را اشتباه داوری و یکی از عجیب‌ترین تصمیمات گرفته شده در طول تاریخ این رشته اعلام کرد.

بردبار در رابطه با داوری مبارزه دانیال شه‌بخش گفت: ما در راستای کات یا بریدگی‌های رشته بوکس، سه مقوله داریم. در نوع اول بریدگی با ضربه درست حادث می‌شود که داور مسابقه مصدوم را پیش دکتر می‌برد. داور مشت دست راست را به کفت دست چپ می‌چسباند که یعنی ضربه حریف درست بود. در این شرایط اگر مبارزه به دلیل مصدومیت قطع شود، بوکسور مهاجم برنده است.

او ادامه داد: در نوع دوم، حریف ضربه خطا می‌زند که در این صورت باید او را بازنده اعلام کنند. نوع سوم اما برای زمانی است که ضربه تصادفی تلقی می‌شود. یعنی عمدی نبوده و ضربه هم درست زده نشده است. مثل مواقعی که دو بوکسور سر به سر شده‌اند. در این شرایط داور دو مشت را به هم می‌چسباند تا مصدوم پیش دکتر برود.

http://www.abai.ir/News/1/71817
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی