يک شنبه 9 ارديبهشت 1403

راهکار ساده خنک ماندن

راهکار ساده خنک ماندن
در زمان ورزش طی گرمای شدید
گرمای شدید می‌تواند خطرناک باشد اما اگر اقدامات احتیاطی مناسب را انجام دهید، می‌توانید در تابستان امسال، خنک و ایمن باشید.

به نقل از مدیکال، آکادمی جراحان ارتوپد آمریکا (AAOS) نکاتی را برای تابستانی خنک و ایمن ارائه کرده است. دکتر جوسلین راس ویتشتاین، جراح ارتوپد گفت: بدون توجه به سن شما، تشخیص علائم بیماری‌های مرتبط با گرما بسیار مهم است.

وی بیان کرد: هنگامی که ورزش می‌کنیم، بدن ما با تعریق خنک می‌شود اما اگر مایعاتی را که از طریق تعریق از دست می‌دهیم جایگزین نکنیم، دچار کم آبی می‌شویم. کم آبی، عرق کردن و سرد شدن را دشوار می‌کند و می‌تواند منجر به آسیب گرمایی شود که از گرفتگی خفیف عضلات تا گرمازدگی تهدیدکننده زندگی را شامل می‌شود.

مهم است که خنک و هیدراته بمانید. به گفته آکادمی حدود ۷۰ تا ۹۰ درصد انرژی که بدن فرد در طول ورزش منظم تولید می‌کند، توسط گرما آزاد می‌شود.

همچنین محیط، لباس و کم آبی می‌تواند مانع انتشار گرما و تعریق شود.

ویتشتاین پیشنهاد کرد که در صورت ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی یا ریوی یا مصرف داروهایی که می‌تواند باعث کم‌آبی بدن شود، قبل از شروع فعالیت ورزشی جدید با پزشک خود مشورت کنید سپس به تدریج شدت و مدت برنامه تمرینی خود را افزایش دهید. در شروع تمرین از پوشیدن وسایل حفاظتی خودداری کنید. قبل، حین و بعد از ورزش، حتی اگر احساس تشنگی نمی‌کنید، هیدراته بمانید.

نوشیدن حدود ۲۴ اونس (حدود ۶۸۰ گرم) مایع بدون کافئین دو ساعت قبل از ورزش مهم است. به گفته این مرکز، نوشیدن هشت اونس (حدود ۲۲۶ گرم) آب یا نوشیدنی ورزشی قبل از ورزش نیز مفید است و در طول ورزش نیز هر ۲۰ دقیقه ۸ اونس آب بنوشید.

همچنین می‌توان با پوشیدن لباس‌های سبک وزن و رنگ روشن به خنک شدن کمک کرد. برای محافظت پوست در برابر قرار گرفتن در معرض نور خورشید از ضد آفتاب استفاده کنید.

در نهایت، کارشناسان توصیه کردند، به‌طور معمول آب و هوا از جمله دما و رطوبت را کنترل کنید.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/71886
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی