يک شنبه 9 ارديبهشت 1403

در حوزه ورزش

 در حوزه ورزش
پیشنهاد تشکیل هسته‌های پژوهشی شناختی
معاون پژوهشی، فناوری و زیرساخت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی پیشنهاد تشکیل هسته‌های پژوهشی با رویکردهای شناختی در حوزه ورزش را ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، دکتر حسین عزیزی در اولین کنگره رویکردهای نوین شناختی در ورزش با تشریح بیش از یک دهه فعالیت‌ها و اقدامات این ستاد در امر ترویج، ارتقاء و گسترش علوم شناختی و حمایت از توسعه و ایجاد مراکز تحقیقاتی و تخصصی در مراکز علمی، آموزشی و درمانی، گفت: پرورش و ارتقای کارکردهای شناختی جامعه ایرانی یکی از اولویت‌های ستاد است.

وی با بیان اینکه حمایت از طرح‌های تحقیقاتی برای طراحی، تولید و بومی‌سازی ابزارها و تجهیزات شناختی در کشور از سیاست‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ستاد تلاش می‌کند با حمایت از محققان، اساتید و متخصصان و علاقه‌مندان، کسب و کارها در حوزه علوم شناختی رونق یابد و خدمات شناختی به نحو مؤثر و ثمربخشی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد.

عزیزی توسعه فناوری‌های شناختی خواندن و نوشتن در مغز و تقویت کارکردهای اجرایی در میان دانش آموزان و کمک به امر بهبود آموزش و پرورش و نیز کمک به جذب سرمایه برای کسب و کارها در حوزه‌های شناختی را از دیگر اهداف و برنامه‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی بر شمرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: توسعه و گسترش فعالیت‌های پژوهشی نیازمند همکاری‌های مشترک محققان، اساتید و پژوهشگران است و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در تحقق این سیاست، همواره آماده ارائه حمایت‌های لازم است.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، معاون پژوهشی، فناوری و زیرساخت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، تشکیل هسته‌های پژوهشی با رویکردهای شناختی در حوزه ورزش را خواستار شد و از محققان و متخصصان برای فعالیت در این حیطه دعوت به همکاری کرد.

انتهای پیام


 

http://www.abai.ir/News/1/71909
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی