يک شنبه 9 ارديبهشت 1403

جانواریو: نکونام لیاقت استقلال را داشت

جانواریو: نکونام لیاقت استقلال را داشت
به ورزشگاه بیایم پرسپولیس را می‌بریم
استقلال در ادوار مختلف لیگ برتر بازیکنان خارجی مختلفی داشته که شاید محبوب‌ترین‌شان بازیکنی از برزیل بود. او که سابقه ۲ فصل و نیم حضور در استقلال را دارد معتقد است که نکونام بهترین گزینه برای نشستن روی نیمکت این تیم بود. هم‌چنین او به هواداران استقلال قول داد، در صورتی که برای تماشای داربی به ورزشگاه آزادی بیاید، استقلال آن بازی را خواهد برد.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، فابیو جانواریو یکی از محبوب‌ترین خارجی‌هایی است که وارد فوتبال ایران شده است. او خاطرات خوبی خصوصا برای هواداران استقلال ساخته که مهم‌ترین آن‌ها گل قهرمانی آبی‌ها در فصل ۸۸-۱۳۸۷ مقابل پیام مشهد بود.

به بهانه پایان لیگ، تغییرات در نیمکت استقلال و انتخاب نکونام، هم‌بازی قدیمی جانواریو به عنوان سرمربی جدید آبی‌های پایتخت به سراغ این بازیکن پیشین استقلال رفت و گفت‌وگویی با او داشت. در ادامه گفت‌وگوی ایسنا با فابیو جانواریو را می‌خوانید:

* اول از همه می‌خواهیم راجع به استقلال صحبت کنیم. استقلال لیگ بیست و دوم را در رده دوم به پایان رساند و در جام حذفی به عنوان نایب قهرمانی رسید. به نظرت این نتایج برای استقلال در فصلی که گذشت قابل قبول بود؟

وقتی با شما از برزیل صحبت می‌کنم حالم خیلی خوب می‌شود چون قدردان شما هستم و احترام زیادی برای دوران حضورم در ایران قائلم. ایران در ذهن و قلب من قرار دارد. مردم خارج از ایران تاریخ این کشور را نمی‌دانند. تلاش می‌کنم که تاریخ واقعی ایران را به آن‌ها منتقل کنم تا شما را در موقعیت خوبی قرار دهم.

همیشه ما از استقلال توقع قهرمانی و حضور در بالای جدول داریم، حتی زمانی که تیم به فینال جام حذفی رسید، از این تیم توقع قهرمانی داشتیم. با این حال در فوتبال احتمال دارد که باقی تیم‌ها نتایج بهتری نسبت به شما کسب کنند. در فصلی که گذشت پرسپولیس یک پله بالاتر از ما قرار داشت. با این وجود ما باید کار و تلاش کنیم تا راه بهتری برای بردن پرسپولیس پیدا کنیم چون حتی در لیگ برتر، مشکل استقلال بازی داربی بود. اگر استقلال موفق به پیروزی در داربی می‌شد، می‌توانست در شرایط بهتری برای قهرمانی بجنگد. باخت به پرسپولیس دوباره در جام حذفی اتفاق افتاد. به نظرم پرسپولیس تیمی است که استقلال برای بردنش باید راهی پیدا کند.

* به نظرت پرسپولیس لایق قهرمانی در لیگ برتر بود؟

قطعا اگر به برهه حساس لیگ نگاه کنیم، زمانی که بازی‌های حساس از راه رسیدند و تیم‌ها باید به پیروزی می‌رسیدند، پرسپولیس بهترین عملکرد را داشت و توانست بازی‌هایش را با پیروزی پشت سر بگذارد. آن‌ها هر وقت که باید به پیروزی می‌رسیدند، این کار را کردند، پس لایق قهرمانی بودند. حتی در فینال جام حذفی، استقلال خوب عمل کرد اما پرسپولیس منتظر ماند و از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کرد تا به پیروزی برسد. آن‌ها لایق قهرمانی بودند. کلا باید بگوییم پرسپولیس در مهم‌ترین برهه مسابقات، بهترین عملکرد را داشت.

پرسپولیس بهترین عملکرد را داشت و توانست بازی‌هایش را با پیروزی پشت سر بگذارد. آن‌ها هر وقت که باید به پیروزی می‌رسیدند، این کار را کردند، پس لایق قهرمانی بودند.

* داربی‌های امسال را دیدی؟

بله، همه بازی‌ها را دیدم.

* راجع به نمایش استقلال در داربی‌ها بگو. مشکل استقلال چه بود که نتوانست در هیچ کدام از سه بازی داربی به پیروزی برسد؟

ببین اگر راجع به آخرین داربی لیگ برتر صحبت کنیم، آن بازی از استرس بالایی برخوردار بود چون هر دو تیم‌ می‌دانستند که با پیروزی برای این دیدار، می‌توانند برای قهرمانی در لیگ برتر بجنگند. به همین دلیل است که می‌گویم داربی پراسترسی بود. وقتی آن بازی را نگاه می‌کردید، بازیکنان پاس‌های اشتباه زیادی به یکدیگر می‌دادند. استرس موجود در بازیکنان باعث شد که بازیکنان تصمیمات اشتباه بگیرند. استقلال نمی‌توانست در این بازی ذهنش را کنترل کند و تمرکز کافی داشته باشد. آن‌ها از نظر احساسی استرس بالایی داشتند. اگر دنبال دلیل برای نتایج داربی باشیم، باید بگوییم شاید سرمربی نتوانسته استرس تیم را کنترل کند، شاید سازماندهی تیم خوب نبوده و در کل آن‌ها باید از نظر ذهنی و احساسی خیلی بهتر برای داربی آماده می‌شدند.

http://www.abai.ir/News/1/71914
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی