سه شنبه 11 ارديبهشت 1403

سرپرست فدراسیون بادبانی:

سرپرست فدراسیون بادبانی:
ظلم است اگر در هانگژو نماینده نداشته باشیم
سرپرست فدراسیون بادبانی می‌گوید ظلم واقعی به این رشته است اگر جای پرچم بادبانی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو خالی باشد.

خسرو ابراهیمی به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا در خصوص اعزام رشته بادبانی به بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار کرد: ورزشکاران ما آمادگی حضور در بازی‌های آسیایی را دارند. البته طی جلساتی که با کمیته ملی المپیک داشتیم مشخص شد که اعزام‌ رشته‌ها به هانگژو کیفی است یعنی حتما باید مدال کسب شود. چون بادبانی ایران در آسیا مطرح نیست مقام‌های اول تا سوم برای ما نخواهد بود اما با توجه به اینکه ناخداهای ما در حال تمرین هستند، احتمال کسب رتبه‌های چهارم، پنجم و ششمی را داریم‌.

سرپرست فدراسیون بادبانی در ادامه گفت: با توجه به ارتباط ایران با کشورهای اطراف حوزه خلیج فارس امروز رشته بادبانی در این منطقه فوق العاده فعال است و بازی‌ها و مسابقات مختلف در کشورهای ابوظبی، امارات و قطر انجام می‌شود. بنابراین صرف اینکه مدال کسب نمی‌شود نباید جای پرچم بادبانی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو خالی باشد. اگر خالی باشد ظلم واقعی به این رشته شده است.

وی در ادامه گفت: بادبانی که بیش از ۱۴ مدال آسیایی و ۱۰ مدال المپیکی دارد با تدبیر مقام عالی وزارت به فدراسیون مجزا تبدیل شد. بادبانی بیش از ۵ هزار سال در کشور ما قدمت دارد و می‌توانم با جرات بگویم بادبانی ابداع کشور ما است. تا حالا که عقب بودیم اما حالا نباید خود را عقب بکشیم.

ابراهیمی افزود: اگر جایگاهی در هانگژو نداشته باشیم به این رشته ظلم شده است. باید بادبانی ایران در رقابت‌ها در کنار کشورهای دیگر حضور داشته باشد تا با آشنایی بیشتر بتوانیم رویدادها، برنامه‌های مختلف و اردوهای مشترک را با کشورهای اطراف داشته باشیم. تجهیزات و لوازم این رشته مستعمل است یا نداریم که باید فراهم شود.

سرپرست فدراسیون بادبانی در ادامه گفت: با جان و دل و بدون هیچ چشم‌داشتی کارها را انجام می‌دهیم اما نباید بگویند چون ممکن است مدال نیاورید در هانگژو نباشید. مدال نیاوردن یک بحث و حضور ما برای اینکه بتوانیم ریشه خود را در بین رقبا داشته باشیم بحث دیگر است. بادبانی در سه دوره از بازی‌های آسیایی حضور داشته اما در دو دوره اخیر شرکت نکرده است. اکنون هم تلاش می‌کنیم که در جلسه آخر ستاد عالی بازی‌های آسیایی سهمیه بگیریم.

انتهای پیام

 

http://www.abai.ir/News/1/71920
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی